Avatar billede ouh1000 Nybegynder
09. juli 2002 - 08:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Smarticon/macroknap tilføj med knap

Jeg har tidligere fået lavet en "signatur-knap" i Notes. http://www.eksperten.dk/spm/229073

Hvis nu jeg gerne vil sende denne knap til et par stykker, kan det så lade sig gøre?

Mener jeg har set man kan lave en knap i en mail, også når modtageren får mailen, kan der bare trykkes på denne, og så i mit tilfælde (jeg har set hvor en database bliver lagt ind) bliver der tilføjet et ikon/knap ved Smarticons, med en macroknap med min formel. Kan det lade sig gøre?

Kan man i samme få lavet sin egen Smarticon-bar, så knapen ikke ligges i universal. Men det er altså ikke det vigtigste, det er det med knappen. Men hvis, kan man da lige få 15p ekstra.
Avatar billede Inge Nybegynder
09. juli 2002 - 08:35 #1
Dit sidste spm. først, ja du kan gemme din egen Smarticon-bar, inde i dialogboksen for Smarticon, vælger du knappen Gem sæt, når du har tilføjet dine egne knapper. Det er en xxxx.smi fil, der ligger i W32 kataloget. Resten kommer lidt senere, men det kan godt lade sig gøre
Avatar billede karstenv Nybegynder
09. juli 2002 - 08:36 #2
Med hensyne til smart icon bar, så kan du hgå op og lave den bar du nu vil have, og derefter gemmer den den det du vil ahve den skal hedde, den vil så komme til at hedde navn.smi og ligge under under w32 mappen i dit data drev. den kan sendes til alle den du vil.

MVH KarstenV
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
09. juli 2002 - 08:47 #3
Ja der var i rimelig enig :)
Men det var desværre ikke det jeg mente. Jeg mente at få det lavet i samme knap, som den der tilføjer macroknappen i baren.
Undskylder hvis det var skrevet lidt kriglet.
Avatar billede Inge Nybegynder
09. juli 2002 - 08:52 #4
Når du laver en makroknap, bliver den formel du laver gemt i en xxx.mac fil i W32 kataloget. Hvis du laver en knap i en mail med dette script, kan du få kopieret f.eks to filer en icon.smi og markoformel.mac fra et fællesdrev til brugerens egen pc. Brugerne skal selvfølgelig have adgang til dette drev.
Scripet er følgende:
Sub Click(Source As Button)
    Dim directory As String
    directory = Curdir$
    Filecopy "drev:\katalog\iconny.smi", directory + "\data\w32\iconny.smi"
    Filecopy "drev:\xxx.mac", directory + "\data\w32\xxx.mac"
End Sub

Notes skal lukkes og åbnes igen, for at man får mulighed for at vælge det nye iconsæt. Det kan brugerne gøre selv, eller de kan gøre det med en ny knap, med følgende formel: @Command([SmartIconsNextSet])
Avatar billede Inge Nybegynder
09. juli 2002 - 09:02 #5
jeg glemte lige.. makroknapperne er små bmp-filer der også ligger i w32 kataloget, den makroknap du vælger at tilføje en formel til, skal selvfølgelig også være i dine brugeres w32 katalog, hvis du selv har lavet en knap.bmp, skal du huske at lægge den ud også