Avatar billede blazer Nybegynder
09. juli 2002 - 02:56 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp ...Counterstrike fryser ; HASTER !!

Hey !
Vi har 12 maskiner af flg config:

...................................

1600 Mhz P4 Northwood processore
(0.13 , 512KB 2ndlevel kache)
256 MB DDDR
Geforce 4 Ti4400 Creative
Soltek SL-85DRV2 MB
OS win98 SE
Routeren er en D-link
....................................

Problemet er at Counterstrike fryser ....Men kun når vi er online !
Alle andre spil som er langt mere krævende i grafik end Counterstrike fryser ikke !! Eks. UT2003, Dungeon siege
eller warcraft III.....De fryser ALDRIG....ingen andre spil har ligeledes problemer med at spille online !!

Vi har udelukket flg ting:
Nej den bliver ikke for varm....Bios temp's er som de skal være !
Har opdateret til sidste nye Bios !!
Har geninstaleret utalige gange !
Har næsten testet alt !!!
Kan det være fordi 98 ikke kan klare relativt nyt hardware ???
Avatar billede initializing Nybegynder
09. juli 2002 - 03:00 #1
Jeg har en dynge rimelig ny hardware og kører med 98 og jeg mærker ikke noget. Heller ikke i CS. Så det skulle ikke kunne være det...
Avatar billede blazer Nybegynder
09. juli 2002 - 03:00 #2
Skulle måske lige tilføje at jeg har de nyeste chipset drivers (via 4in1)
OG de nyeste detonators fra Nvidia !! Og lige lidt hjælper det !!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. juli 2002 - 12:08 #3
det er nok et problem med dit netkort! Prøv at installere det igen!
Hvis det så stadig er der, så prøv at lån et andet!
Avatar billede Dribble Nybegynder
09. juli 2002 - 14:29 #4
prøve at opdaterer alle de links der er få følgende link.

http://www.soltek.com.tw/English/download/main/85DRV2.htm

måske hjælper det.

hvilket OS benytter du ???
Avatar billede blazer Nybegynder
09. juli 2002 - 15:48 #5
Har opdateret Både AC97 lyd, via drivers og chipset drivers ! Det hjalp ikke !!! PRøver lige med net kortet...Det lyder som en ide !
Jeg bruger win 98 !!!!
Avatar billede fumlerik Nybegynder
11. juli 2002 - 05:23 #6
Jeg har haft det samme problem med at den fryser.

Det viste sig at der var en fejl i den update jeg havede downloadet på nettet. Jeg hentede en ny et andet sted fra og vupti så virkede det.
Avatar billede blazer Nybegynder
13. juli 2002 - 03:56 #7
Jeg har hentet updates Flere forskellige steder Deriblandt kan nævnes fileplanet, jubii, boomtown og gamespy + div andre steder !!
Jeg har retail og ville gerne opdatere den med en 1.5 vers. full....PT har jeg opgradering fra retail til 1.3 -til- 1.4 -til- 1.5
Hvergang jeg har hentet filen skriver den halvvejs gennem instalationen at der er opstået en I/O error...normally caursed by bad media transfer....Og den besked får jeg hvergang ligegyldigt hvor jeg har henten den fra !!
Avatar billede fumlerik Nybegynder
14. juli 2002 - 20:42 #8
Har du prøvet at afinstalerer hele counter-strike, Og så instalere det på ny og så kun med de nye updates full ver...?

hl 1110 og cs 1.5
Avatar billede blazer Nybegynder
15. juli 2002 - 16:57 #9
Det kan godt være det her lyder lidt dumt !!! Men skal man oxo opgradere HL når man har instaleret CS retail ???? Det er jo ikke HL man instalere men kun CS !!!!!???
Avatar billede fumlerik Nybegynder
15. juli 2002 - 17:05 #10
Ja du er også nød til at opgradere hl når du vil opgradere dit cs.
Ellers vil det ikke virke optimalt.
Avatar billede blazer Nybegynder
16. juli 2002 - 02:51 #11
Nu er det sådan at jeg slet ikke har half-life instaleret....
Det er RETAIL udgaven af counter jeg har !!! Der er ikke nogen HL der skal opgraderes !!!
Avatar billede fumlerik Nybegynder
16. juli 2002 - 05:53 #12
Så er der vidst kun et at gøre, Og det er at geninstalere dit netkort. Har du prøvet det ?
Avatar billede jsn Nybegynder
04. august 2002 - 16:16 #13
jeg har haft det samme problem i 98
problem viste sig at være at jeg havde for mange ram(512ddr)
det kan måske være det men, jeg aner ikke om det er det
Avatar billede sucsa Nybegynder
04. august 2002 - 16:17 #14
jsn-->for maaange ram?``??? kan man det?
Avatar billede jsn Nybegynder
05. august 2002 - 11:23 #15
åbenbart for da jeg skiftet styresystem holdt det op..??
men jeg mener også der en grænse for hvor mange ram 98 kan styre altså ddr. men som sagt jeg aner det ikke og det er problemet her.
f.eks
jeg kunne have den til at stå tændt i 24 timer uden der skete noget.
hvor jeg var på nettet.
men kunne tænde den og spille cs kunne der gå 1 eller 2 timer så gik den ned.
men grunden til at jeg mener det er det er at jeg har næsten prøvet alt.
ny blæser på cpu´en
ny strømfors.
ny bios
nye drivers
geninstalleret cs ( køre selv retail )
2 løse blæsere
grafikkort (lånte)
netkort