Avatar billede mini-milo Nybegynder
09. juli 2002 - 00:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

net på bærbar i en last bil fx.

kan det lade sig gøre at få en fx. 12/512 linje på en bærbar der står i en lastbil til en fast måndlig pris??? lige som de fleste adsl??

hvad vil son noget koste???

hvis det ikke kan lade sig gøre er det så noget der måske kommer i den nærmste fremtid(2 år eller son)???

eller der der måske et erlternativ??
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 00:43 #1
Sonofon har noget der hedder GPRS (Generel Packet Radio Service) der minder om ADSL, bare trådløst.

Med GPRS betaler man for den datamængde man sender og modtager, ikke for den tid man er koblet op til f.eks. Internettet.

Jeg mener oxo de skulle have noget til en fast pris om måneden (med fri trafik), men jeg er ikke sikker.
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 00:56 #2
SONOFON Bredbånd (FWA - Fixed Wireless Access)

http://www.mobil-nyt.dk/news.asp?ID=283

Udpluk af artiklen:

Privatkunder får fra 1. august 2001 tilbudt hastigheder fra 256 Kbit/s til 4 Mbit/s og en leveringstid på ned til to uger. Priserne for privatkunder ligger mellem kr. 349,- pr. mdr. inkl. 1000 MB for 256 Kbit/s til kr. 1.999,- inkl. 12.000 MB for 4 Mbit/s.
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 00:57 #3
SONOFON Bredbånd (FWA - Fixed Wireless Access) er et radiobaseret system, der kort sagt erstatter ledninger og kabler med en trådløs forbindelse. SONOFON tilbyder dermed såvel højhastighedsadgang til Internettet som fastnet telefoni i hele Danmark til både privat- og erhvervskunder.
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 01:03 #4
Hmm... Jeg kan ikke rigtig finde noget på deres hjemmeseid om FWA, men du kan da ringe og spørge dem.
Avatar billede mini-milo Nybegynder
09. juli 2002 - 01:05 #5
det er ikke noget der haster jeg er ved at tage stort køre kort hvor efter jeg skal ud og trille på de danske landeveje og så kunne det jo hvære fedt at have son en sag ved hånden
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 01:11 #6
Ja det vil jo ikke være det værste at have internet ved hånden når amn kører rundt :)
Avatar billede mini-milo Nybegynder
09. juli 2002 - 01:13 #7
cordack>>> hva der er da ikke ubegrenset forbrug
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 01:17 #8
Nej jeg kan ikke lige finde noget... men jeg mener jeg hørte engang at de oxo skulle hae noget med en fast pris... men det kan godt ske det ikke passer...

Det der står ved FWA er 1000 MB pr. måned for 349... det er jo oxo en del.. (kommer seføldig an på om du vil sidde og suge musik mens du kører, men til at surfe o.lign rækker det da langt)
Avatar billede mini-milo Nybegynder
09. juli 2002 - 01:22 #9
nej den skal erstattes med den linje jeg har nu bruger 2gb(up/down) om dagen ny men hoster også en web server og noget ftp
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 01:25 #10
Hmm... så synes jeg du skal ringe til dem og spørge hvad de har og hvad det koster!

Vil du til at køre rundt med en web server og en ftp server??
Avatar billede mini-milo Nybegynder
09. juli 2002 - 01:30 #11
nej de to ting bliver fjernet
Avatar billede mini-milo Nybegynder
09. juli 2002 - 01:31 #12
okay jeg prøver lige og ringe til dem i morgen
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 01:33 #13
Nå jeg vil må vist hellere hoppe i seng hvis jeg skal op om 4 timer :(

Men held og lykke med "projektet" :)
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
09. juli 2002 - 12:49 #14
Sonofon har stoppet udbudet af FWA til private, dog er der en mulighed for at det vil blive åbnet igen indenfor et par måneder.

Problemet er bare at det ikke er mobilt FWA, da der skal opsættes en miniparabol op hos end-user... Der findes indtil videre ikke nogen form for mobilt FWA i DK.
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 20:03 #15
Hmm... det var da en skam :(
Avatar billede mini-milo Nybegynder
09. juli 2002 - 20:06 #16
jeg snakkede med sonofon i dag det bliver muligt inden for de næste 6 månder at kunne bruge en FWA i en last bil hved hjælp at en lille sort box der skal klæbres på vinduet i bilen som man næmt kan tage af og op og så skal der løbe et almendligt net kabel fra den sorte box til computeren
Avatar billede cordack Nybegynder
09. juli 2002 - 21:21 #17
Oki!
Hvad vil det så komme til at koste??
Er det med fri trafik?
Avatar billede mini-milo Nybegynder
10. juli 2002 - 21:51 #18
det er med fri trafik prisen vil blive ca. 50kr højere en en normal adsl det skulle lige være til at over komme