Avatar billede skolestofdk Nybegynder
08. juli 2002 - 22:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

30 minutter, tælle ned til 0

Hejsa...
Jeg har brug for et script, som skal kunne tælle fra 30 minutter og ned til 0 minutter.

Eks. 29:56, 29:55 osv...

Når den kommer ned til 0 minutter, skal den starte forfra fra 30 og ned til 0 igen..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 22:42 #1
Prøv at søge under CountDown i denne kategori. Så finder du helt sikkert brugbare kildekoder.
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
08. juli 2002 - 23:07 #2
Det har jeg lige prøvet, kunne ikke finde noget ligende... Desuden har jeg ikke forstand på Javascript, så jeg ville ikke være i stand, tilat kunne rette scriptet til...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 23:30 #3
oki, to sek så.
Avatar billede freakofnature Nybegynder
08. juli 2002 - 23:47 #4
Okay, hvad så med dette script??

<html>
<head>
<title>prøve</title>
<script language=javascript>
var x=30;
var y=0;
var t=0;
var k=0;

function countdown(){
    if (!document.getElementById) return;
    document.getElementById("min").innerHTML = x;
    document.getElementById("sek").innerHTML = y;
    k = 0;

    if (t == 1){x=30; y=0; t=0; k=1;}

    if(k == 0){
    if (y != 0) {y--;}
    else if (y == 0) {x --; y = 59;}

    if ((x == 0) && (y == 0)){t = 1;}}

    setTimeout("countdown();",1000)
  }
</script>
</head>
<body onload="countdown()">
<b><font id="min"></font><font>:</font><font id="sek"></font></b>
</body>
</html>

Jeg har selv lavet det, så du kan altid emaile mig, hvis der er noget i vejen:-)
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
08. juli 2002 - 23:59 #5
Den skal ikke starte forfra, når man opdatere siden...
Avatar billede atn Nybegynder
09. juli 2002 - 00:01 #6
Heysa !

Tja....endnu en mulighed...

Håber du kan bruge den...

Venligst

<ATN/>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>CountDown...30 minutter...</title>
</head>
<body>
<script language="javascript" type="text/javascript">
var sM = '30', sS = '00', iT = 0;
function timerCountDown() {
    if (sS == 0) {
        sS = 59;sM = (sM == 0)?30:sM-1;
    } else {
        sS--;sS = '0'+sS;sS = sS.substring(sS.length-2);
    }
    document.getElementById('timerCount').innerHTML = sM+':'+sS;
}
</script>
<input type="Button" value="start" onclick="iT = setInterval('timerCountDown()', 1000);">
&nbsp;<span id="timerCount"><script language="javascript" type="text/javascript">document.write(sM+':'+sS);</script></span>&nbsp;
<input type="Button" value="stop" onclick="clearInterval(iT);">
</body>
</html>
Avatar billede atn Nybegynder
09. juli 2002 - 00:07 #7
Heysa !

Hvis den skal huske hele tiden er det bedst at lave noget der køre sammen med serveren.....via noget ASP eller PHP...

Venligst

<ATN/>
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
09. juli 2002 - 00:43 #8
Det er helt fint med mig, Jeg kan PHP og Mysql.. Men Ikke javascrip, så det er lidt svært for mig at hitte ud af det...
Avatar billede muddi Praktikant
09. juli 2002 - 03:48 #9
Du kunne jo også få javascriptet til selv at smide en cookie når brugeren kommer ind på siden!
Det er mere præcist end at blande serveren ind i det, for tiden på serveren er ikke nødvendigvis den samme som på brugerens computer! Så det er ikke så smart at blande serverens tid og brugerens egen tid sammen!
Avatar billede =maddog= Nybegynder
09. juli 2002 - 08:14 #10
og så en for de avancerede
time = 1800; // tid i sek
function timer() {
  if (time < 0) { time = 1800; timer();}
  document.getElementById('timer').innerHTML = "Minutter: " + Math.floor(time/60) + " , Sekunder: " + (time%60);
  time--;
  window.setTimeout(timer,1000);
}
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
17. juli 2002 - 18:26 #11
Kunne ikke bruge noget...:

Fandt selv ud af det, via PHP...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
17. juli 2002 - 18:29 #12
bevis det.
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
17. juli 2002 - 22:55 #13
Når www.skolestof.dk igen åbner, gå ind under spil sektioen, Der vil du kunne se det...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
18. juli 2002 - 00:21 #14
det skulle du jo egentlig have tænkt på før du oprettede spørgsmålet ikke? du må lige tænke på at der er folk der bruger deres fritid på at lave et script til dig uden at få en bønne for det. vi er jo ikke robotter der sidder og genererer scripts til dig på kommando. lidt points (ikke til mig, da jo svarede alt for sent) ville måske have været rart... så folk gad hjælpe en anden gang..
nuvel. jeg gider ikke side her og være et surt løg. tillykke med at du fik det til at virke på egen hånd.