Avatar billede band_waggon Nybegynder
08. juli 2002 - 21:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk-problem

Det mest underlige er sket. Jeg havde lie købt et nyt tastetur. Jeg slukker min computer. Sætter det nye tastetur i.... så kager min computer totalt.

Lige pludselig vil den ikke starte Windows XP op og begynder at boote fra cd-rom og floppy.

Nu vil jeg så formatere, men så stopper den ved 7% og kommer ikke videre. Hvad kan problemet være? Er det harddisken som er i stykker?

/band waggon
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. juli 2002 - 21:52 #1
hmm hvilket tastatur er det?
hvor meget RAM har du i den PC?

hvad sker der hvis du sætter det gamle på igen?
Avatar billede bernz Nybegynder
08. juli 2002 - 21:54 #2
Keyboardet (tastaturet) burde da ikk have den store indflydelse på det, med mindre at en af knapper sidder fast eller lign.? Det kan jo være du har pillet din PC-Speaker fra, for så kommer der jo selvfølgelig ingen advarsels-bip!
Avatar billede band_waggon Nybegynder
08. juli 2002 - 21:55 #3
det hjælper ikke hvis jeg sætter det gamle tastetur i igen.....det ville sq også være underligt. Jeg har 785 MB Ram i den. Selv tror jeg det er harddisken som er i stykker, men det kunne jo være I vidste noget...
Avatar billede bernz Nybegynder
08. juli 2002 - 21:56 #4
-For en sikkerhedsskyld så tjek også lige at alle kablerne sidder rigtigt på din HD. Både strøm- og idekablet. Det kunne jo være det...
Avatar billede band_waggon Nybegynder
08. juli 2002 - 21:57 #5
jeg tror også selv bare at det er et tilfælde.... men det er bare underligt.... I så fald, kan det betale sig at få harddisken repareret eller kan man ligeså godt købe en ny?
Avatar billede bernz Nybegynder
08. juli 2002 - 21:58 #6
Prøv at smid en gammel hd i og smid Windows ind på den. Når det er gjordt kan du prøve at hente et af de her værktøjer der tjekker hvordan harddisken har det. Programmet kan hentes fra din producents hjemmeside...
Avatar billede e.p. Nybegynder
08. juli 2002 - 22:16 #7
prøv at Smide en startdiskette i og kør en scandisk
Avatar billede band_waggon Nybegynder
08. juli 2002 - 22:26 #8
hvordan kører jeg scandisk vi startdisketten?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2002 - 22:34 #9
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede band_waggon Nybegynder
08. juli 2002 - 23:01 #10
jaa, men jeg er allerede gået igang med at formatere den...satte min win98 cd-rom i og så ville jeg formatere den... men der stopper den ved 7%. Jeg kan nemlig ikke finde min winxp cd lige nu...
Avatar billede band_waggon Nybegynder
08. juli 2002 - 23:25 #11
nu har jeg prøvet med både en windows 98 og en windows 2000 cd og så på den måde at formatere computeren. De stopper begge 2 ved 7%, så man må vel gå ud fra at det er harddisken som er smadret....

Den lyder også underlig når den når dertil.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. juli 2002 - 23:28 #12
prøv at køre HDD'en igennem en Fitness test, hvis der er evt er noget galt med den
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
Avatar billede band_waggon Nybegynder
08. juli 2002 - 23:38 #13
ok...prøver lige
Avatar billede band_waggon Nybegynder
09. juli 2002 - 03:22 #14
Den der fitness test hjalp. I øvrigt er det ikke kun en test. den ordnede min harddisk. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. juli 2002 - 17:00 #15
Takker For Pointz! ;o)