Avatar billede trygleren Nybegynder
08. juli 2002 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Auto install / batch install af odbc-kilde (Accessdatabase)

Jeg har for nylig udviklet et lille program i java med en dertil knyttet Accessdatabase. Problemet er ved distributionen af mit program til mine venner. De aner nemlig intet om odbc osv. Jeg har brug for at eksekvere en form for script eller en batchfil der installerer databasen automatisk.
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2002 - 15:20 #1
you can export this from the registry
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2002 - 15:25 #2
It will look SOMETHING like this

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\ODBC Data Sources]
"This is the Data Source Name"="SQL Server"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\This is the Data Source Name]
"Driver"="C:\\WINNT\\System32\\sqlsrv32.dll"
"Description"="Some description"
"Server"="The Server Name Goes Here"
"Database"="The Database Name Goes Here"

This should give you some idea as to where to find it in the registry

once you have such a file it is just a case of double clicking on it
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2002 - 18:19 #3
tygleren>hows it going?
Avatar billede trygleren Nybegynder
08. juli 2002 - 20:33 #4
Jeg kigger på det - det driller lidt
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2002 - 20:48 #5
In the RUN program dialog enter REGEDIT. then find this key
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\\ODBC Data Sources]
where you should be able to find the name of your ODBC data source. You will hav eto export all entries and then delete those you dont need.

Then find this key where "This is the Data Source Name" is the name of YOUR data source. Here you can export only the one. Once you have exported both keys you can then put them in a single file so that it looks something like the one I gave as an example!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\This is the Data Source Name]
Avatar billede terry Ekspert
09. juli 2002 - 08:35 #6
thanks>hope you got it to work!
Avatar billede trygleren Nybegynder
09. juli 2002 - 12:54 #7
Det funker nu =)