Avatar billede refshauge Nybegynder
08. juli 2002 - 11:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hindre dir-browsing med htaccess

Jeg har et bibliotek som PHP skal kunne uploade filer i, derfor har det fået chmod 777 (eller noget i den stil). Det gør så, at alle kan browse det bibliotek, og det vil jeg gerne undgå.

Jeg kunne selvfølgelig løse det ved at uploade en index-fil, men vil også gerne undgå dette.

Kan man ikke gøre noget smart med htaccess ?
Avatar billede lauer Nybegynder
08. juli 2002 - 12:56 #1
ja... du skriver

Options -Indexes

i din .htaccess fil

lauer
Avatar billede muddi Praktikant
08. juli 2002 - 14:29 #2
I din .htaccess i den mappe filen ligger tilføjer du bare følgende linie:
deny from all
.htaccess-filen skal altså ligge i den mappe der ikke må lave directory-listing og ikke i roden af siden, for så kan INGEN komme ind på siden :D

/Muddi
Avatar billede refshauge Nybegynder
08. juli 2002 - 14:53 #3
Muddi: deny from all duer ikke, da jeg stadig skal kunne hente billederne ud. Jeg vil bare ikke have at folk kan browse mappen.

Machomann: Jeg har prøvet din .htaccess. Den skriver internal server error og i error_loggen står: "Options not allowed here". Er der et eller andet som skal slåes til for at man kan få lov at eksekvere sådan nogen .htaccess? (Jeg bruger i forvejen htaccess andet sted på websiden uden problemer)
Avatar billede muddi Praktikant
08. juli 2002 - 14:58 #4
ok
Avatar billede lauer Nybegynder
08. juli 2002 - 21:03 #5
hvad så med
options NoDirlist
Avatar billede sukos Juniormester
08. juli 2002 - 21:04 #6
Options None

i din .htaccess fil
Avatar billede sukos Juniormester
08. juli 2002 - 21:08 #7
Sorry, så ikke din kommentar fra tidligere! :o(

Den mappe som skal bruge .htaccess skal lige ha' lov i din httpd.conf fil.

<Directory "E:/www/sukos">
    AllowOverride All
</Directory>

e:/.... er stien til mappen, fra disk til mappe
Avatar billede sukos Juniormester
08. juli 2002 - 21:10 #8
Ved ikke om den fulde sti er nødvendig på en unix, men bruger det selv på min FreeBSD. (Når den ellers kører :O;)
Avatar billede finn34 Nybegynder
09. juli 2002 - 01:18 #9
hvis du har adgang til httpd.conf kan du også gøre sådan,
så slipper du for at lave en .htaccess fil.

<Directory "/home/xxx">
    Options Includes FollowSymLinks
    AllowOverride All
</Directory>

altså så Indexes ikke er med.
Avatar billede refshauge Nybegynder
09. juli 2002 - 15:11 #10
finn34´s svar virker og er rigtig smart fordi jeg så ikke behøver at gøre i alle de biblioteker det drjer sig om. Point til ham.