Avatar billede monz Nybegynder
17. august 2000 - 14:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

<%@include file=\" variable ? \"%>

Kan man bruge en variabel i direktivet include ?

Altså noget lign.
<%@include file=\" <%= reguest.getParameter(\"PageToInclude\") %>\" %>

så man er fri for at if\'e sig frem til hvilken side man skal include ?

Eller andre forslag ?

Mvh
Anders Monrad
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. august 2000 - 11:21 #1
nej,

så vidt jeg ved bliver alle includes udført (i alle delene af siden) inden afviklingen af scripts, hvilket betyder at includen udføres inden request udføres.

Avatar billede ricki Nybegynder
18. august 2000 - 18:10 #2
Med JRun er det muligt at inkludere flade tekst filer (filer der ikke indeholder Java-kode) med den gamle inklude måde, som er den du her skriver. Ex.
<%@include file=`request.getParameter(\"pageToInclude\")` %>
-Du er god nok nød til at bruge ` istedet for <% og %> da jeg tror de kan forvirrede den en helt del.
Den \"nye\" mode (blev indført for over et år siden) er taget direkte fra SSI, og her er det ikke muligt at gøre det, da det som Sjensen siger bliver inkluderet ved kompilering. (første forspørgsel) Ex.
<!--#include file=file.inc -->