Avatar billede bernz Nybegynder
07. juli 2002 - 20:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Knap i Flash

Jeg convertede et billede til et symbol og videre til en "button". Jeg vil gerne have at når jeg trykker den her knap ned skal den gå videre til en anden side, men det vil den ikke. For når jeg højreklikker på "down" og vælger actions er alle kommandoerne lysegrå, så jeg kan slet ik vælge dem. Hvad gør jeg forkert?

Hvis der er noget du ik forstår så bare spørg... -Det er nemmerlig skrevet lidt hurtigt...

BeRnZ

//Over And Out
Avatar billede mat Nybegynder
07. juli 2002 - 21:15 #1
du skal skrive dine actions på instancet af knappen, ikke inde i selve knappen.
Avatar billede bernz Nybegynder
07. juli 2002 - 21:16 #2
Okay, thx... Men hvilken action er det den skal foretage når den skal gå til en side?
Avatar billede mat Nybegynder
07. juli 2002 - 21:20 #3
en html-side  eller en anden frame i flash?

html:

on (release) {
getURL ("blah.html", "_blank");
}

en anden frame i flash:

on (release) {
gotoAndStop("minFrame");
}
Avatar billede bernz Nybegynder
07. juli 2002 - 21:43 #4
Thx...
Hvis du ved det/gider kan du så ik lige svare på dette:
Jeg har bygget siden op i 2 frames, med en menu oppe foroven også selve siden for neden. Det er en knap fra menuen, som så skal have en ny side frem forneden, hvad hedder den frame?
-Det er jo hverken _top, _blank, _self ? Hvad hedder den så?
Avatar billede mat Nybegynder
07. juli 2002 - 21:47 #5
navnet på din html-frame.
Avatar billede bernz Nybegynder
07. juli 2002 - 22:04 #6
Det kan jeg ik helt forstå... Jeg skal jo fortælle den om den skal åbne i et nyt vindue, det samme, eller noget helt tredje?
Avatar billede mat Nybegynder
07. juli 2002 - 22:50 #7
<frame name="minFrame" src="blah.htm">

on (release) {
getURL ("blah.html", "minFrame");
}

...skulle jeg mene
Avatar billede bernz Nybegynder
07. juli 2002 - 23:42 #8
Jeg satte den ind i commands men så sagde den at der var en fejl. Herefter gik jeg overtil expert-mode, men det virkede ik... ;(
Avatar billede mat Nybegynder
08. juli 2002 - 10:52 #9
Hvad har du pastet ind og hvor?

ovenstående virker fint. Du skal i dit frameset give din frame et navn med name-attributten, det er så der target fra flash defineres.

Du er sikker på at du ikke er kommet til at paste actions ind i en frame frem for på knappen?

I din html-fil:

<frame name="minFrame" src="blah.htm">

I flash på knappen:

on (release) {
getURL ("blah.html", "minFrame");
}

mvh mat
Avatar billede bernz Nybegynder
08. juli 2002 - 22:36 #10
Det er nok mig der er en hat... Roder også rundt i det her Flash!
Men indtil videre får du de her point! Hvis du gider hjælpe mig med at få det til at fungere, kan jeg så ikke lige kontakte dig over e-mail / ICQ ??
Der venter flere point... :D
Avatar billede mat Nybegynder
08. juli 2002 - 22:43 #11
smid din mail så sender jeg dig et eksempel :)
Avatar billede bernz Nybegynder
08. juli 2002 - 22:44 #12
dj_bernz@hotmail.com

-Men jeg tænkte mere på at sende det til dig, og skrive hvad de enkelte ting skulle linke til?? Altså selve flashen og hvad knapperne skulle linke til og hvordan...??
Avatar billede bernz Nybegynder
09. juli 2002 - 00:30 #13
Hey mat! Har du lavet det i Flash 6? For når jeg vil åbne den i flash 5 kommer der en fejl, et eller andet "unexpected file format"... Hvudden kan det være?
Avatar billede mat Nybegynder
09. juli 2002 - 16:50 #14
jo, den er lavet i MX, men det eneste der står på knappen er:

on (release) {
getURL ("frame3.htm", "minFrame");
}

..hvis du vil have tilsendt en i version 5 må du lige sige til :)