Avatar billede zaphod Nybegynder
07. juli 2002 - 14:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

partition magic->resize->ødelagt data!

Jeg har brugt Partition Magic til at reducere størrelsen på min FAT32 partion, og nu er alle mine data væk! - Hvordan gendanner jeg mine data?!

Jeg har (havde) 100% af min 12.5GB HD formateret til FAT32 og win98 installeret på den.
jeg ville resize denne partion for at gøre plads til en ekstra partion, og dette skulle jo kunne lade sig gøre med Partition Magic uden at miste data.

Jeg reducerede størrelsen af FAT32 partionen til 8000mb.
Partition Magic rebootede maskinen i DOS-mode, udførte reductionen på få sekunder, skrev alt ok, og rebootede maskinen.
...og nu er de ca. 6GB data som lå på disken tilsyneladende smadret, PC'en kan ikke engang boote på HD'en...

Hvis jeg booter på Partition magic rescue disketterne, kan Partition magic godt se de 6GB data og endog tælle antallet af filer -så mine data er der jo stadig et sted...

Spørgsmålet er nu:
Hvordan kan jeg gendanne mine data? - eller kan jeg?... HJÆLP!

Avatar billede phrozia Juniormester
07. juli 2002 - 14:05 #1
Ligger din smadret data på en partition, eller bare i tomt ingenting?

Hvis du har det liggende, kan du nok redde det med Ontrack Easy Recovery Pro
Avatar billede zaphod Nybegynder
07. juli 2002 - 14:12 #2
de ligger i en partion.
hvis jeg skriver c:\>dir kan jeg se en liste af filer. filnavnene er fucked (underlige ascii tegn) og der er ingen mapper.
Avatar billede phrozia Juniormester
07. juli 2002 - 14:18 #3
ok.. Hm... scandisk? .. den er nok lidt farlig...

Easy R ser efter slettede filer, så jeg ved ikke hvordan den vil se på dine.

Har PM ikke et repair/recovery tool i sig?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juli 2002 - 14:28 #4
sansynligvis er din fat tabel smadret.

denne skulle scandisk faktisk kunne rette for dig.
Avatar billede zaphod Nybegynder
07. juli 2002 - 17:43 #6
YES!!!
dit lille fusker program virker - har ellers proevet en hel masse andre uden held.
1k tak!
Avatar billede sluppi Nybegynder
07. juli 2002 - 19:43 #7
takker for point. det var rart - så ved jeg da at det virker...