Avatar billede lazboy Nybegynder
06. juli 2002 - 02:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan skærm fra defekt bærbar bruges til alm. computer?

Jeg har en skærm fra en bærbar (dell latitude) som jeg gerne vil bruge sommen med min alm computer. Men hvordan kan dette lade sig gøre?

Det ville også hjælpe hvis der er nogen som ved hvem der producere dell's bærbar skærme?

Jeg ved:
-Bærbar skærme er digitale, så man skal vel have et digitalt grafikkort?

-Strømmen til skærmen kører sammen med datakablet.

Jeg faldet også over denne side, men forstår det ikke helt: http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/1681.all.html

Men hvis der er nogen der kan komme med nogle vejledene svar ville det glæde mig meget.
Avatar billede cp7 Nybegynder
06. juli 2002 - 03:13 #1
ja jeg vil ligesom dig tro at det skal vare et digitalt gfx.. men hvorfor skulle det ikke virke, med lidt teknisk snilde, der er jo ingen stik...*G* Men hvorfor bruge en sådan skærm? langt fra samme kvali...
Avatar billede lazboy Nybegynder
06. juli 2002 - 04:00 #2
Jeg vil bruge den i bil sammen med en computer, som skal ligge i bagagerummet.
Men det er jo ikke ligetil at "fuske" sådan noget sammen, da det er et meget lille stik som både leder strøm og date, man skal jo præsis vide hvad der skal passe sammen med hvad!
Avatar billede lazboy Nybegynder
07. juli 2002 - 00:14 #3
Er der virkelig ikke nogle "eksperter" herinde??
Avatar billede legenden Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:33 #4
Da selve den rå skærm er ca. den samme i en TFT skærm til stationære og i bærbare kan det rent teoretisk lade sig gøre.

MEN i en TFT skærm til stationære sidder der noget elektronik som modtager DVI signalet, og styrer den rå TFT skærm. Derudover skal du også bruge en strømforsyning til at føde skærmen og elektronikken.

Hvis dit project skal lade sig gøre er du nødt til selv at lave dette interface, og så bruge DVI udgangen fra et digitalt grafikkort.

Dette vil dog rent praktisk være en umulig (og for dyr) opgave, i forhold til at købe en færdig TFT skærmfor 3.000 og så modificere den.