Avatar billede dammeren Nybegynder
05. juli 2002 - 14:58 Der er 3 kommentarer

Tilføje ny knap i standard maildatabasen i Notes 4.6.5.a

Hej med jer

Vi har købt en gruppekalender til Lotus Notes, og den fungerer glimrende. Det jeg godt kunne tænke mig nu var at få tilføjet en ny knap, således at man kan gå direkte fra sin mail-database til gruppekalenden.

Lige nu har jeg mulighed for at vælge følgende:

Brugernavn
Calender
To Do

I det nye design skulle valgmulighederne gerne være følgende:

Brugernavn
Calender
Groupcalender
To Do

Jeg kender ikke specielt meget til designændringer, så hvis der er nogen som der kan hjælpe mig, så er det ikke nok bare at skrive at jeg gør det inde under design :0)

Håber I kan hjælpe mig

Mvh. Dammeren
Avatar billede cdelicht Nybegynder
05. juli 2002 - 20:51 #1
Det er ikke så svært
Åbn designeren for mail databasen og gå til Navigatorer.
Her lokaliserer du den navigator du ønsker at ændre - åbn den.
Et af de eksisterende punkter kopierer du på normal vis (Ctrl-C/Ctrl-V).
Højre klik på din kopi og vælg properties  - se om der er hak ud for, at elementet er låst til sin position - slå det fra.
Ret nu teksten til "Groupcalender" og ret funktionen til @Command([OpenDatbase]; "NavnetPåGruppeKalenderen")
Flyt nu dit nye punkt til den ønskede position
Gem og luk navigatoren
That's it! :-)
Avatar billede Inge Nybegynder
08. juli 2002 - 14:07 #2
I ver.4.6 er der ikke nogen navigator. Mit forslag er at du lægger gruppekalenderen ind som en knap i de mapper og oversigter hvor du vil kunne åbne den.
På templaten skal du klikke på Design, vælg f.eks mappen ($Inbox)det er Indbakken, her opretter du en handling, f.eks Åbn gruppekalender, sæt et hak i både Medtag i handling i menulinie og Medtag handling i knaplinie, vælg et ikon til handlingen. I det nederste vindue (design-vinduet) skriver du følgende formel
@Command( [FileOpenDatabase]; "Servernavn":"gruppekalender.nsf" )
Denne handling/knap kan du kopiere til både oversigter og formularer, alt efter hvor du ønsker brugerne skal åbne gruppekalenden fra
Avatar billede bilee Nybegynder
18. juli 2002 - 13:44 #3
ja du skal bare gøre som siger så løser det dit problem
held og lykke