Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. juli 2002 - 14:18 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Gratis hosting til kommercielle brugere

Fra d. 1/8 forventer vi på www.startfirma.dk at kunne tilbyde gratis hosting til iværksættere og mindre erhvervsdrivende.

For at der skal være plads til flest muligt skal vi have fundet en løsning der dækker de flestes behov, og her er det jeg gerne vil have lidt feedback. Vil de fleste mindre erhvervsdrivende ikke kunne klare sig med:

1 stk. subdomain (firmanavn.startfirma.dk)
10 MB plads
100 MB trafik pr. måned
php/mysql/perl/cgi
ftp/pop3/webmail
0,- pr. måned

Herudover kan der købes og redelegeres domæner.

Overvejer også at tilbyde en server med ASP etc.

Hvad mener du? Er det nok?
Avatar billede micsmi Nybegynder
05. juli 2002 - 14:24 #1
Ja, det er vist nok hvis det er gratis men hvis der også kom ASP på så er det bare super duper
Avatar billede micsmi Nybegynder
05. juli 2002 - 14:25 #2
Men 10 mb plads er måske lidt, måske kunne det sættes op til 25 mb
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. juli 2002 - 14:27 #3
micsmi>

Det skal ikke være et fil arkiv med mp3. Det er til dem der ønsker at drive virksomhed og have deres website på nettet :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2002 - 14:31 #4
10 MB er rigeligt. Mit firmasite fylder omkring 125 KB, heh.
Og hvis folk absolut skal bruge mere, så må du benytte en konto ved siden af på fx. www.friserverplads.

Startfirma > _skal_ man købe domain gennem dit firma, hvis man vil have det hostet ved jer, eller tilbyder I at hoste gratis, hvis man har det i forvejen ?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. juli 2002 - 14:32 #5
Man kan få redelegeret sit domæne, men vi tager et eller andet for det da vi skal sende formularer etc.
Avatar billede yousif Nybegynder
05. juli 2002 - 14:35 #6
Startfirma> Det er nok til nyopstartede og mindre virksomheder.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2002 - 14:36 #7
startfirma > Det lyder da meget fornuftigt. Den service vil jeg se frem til. Men alt i alt ser det meget rimeligt ud - dog synes jeg godt der kunne være fri trafik. Hvordan kan det være, at du har valgt at sætte en begrænsning - og hvad vil der ske, hvis denne grænse overskrides ?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. juli 2002 - 14:42 #8
Jeg har sat en trafikgrænse da jeg betaler for trafik. Jeg regner med 300 webhoteller pr. server - de skal dele 30 GB trafik pr. server tilsluttet en 100 mbit linie. Hvis man kommer over kan man købe trafik, for ellers vil det betyde at andre ikke kan få gratis webhotel, og det er jo ikke meningen. Løsningen skal dog være således at mindst 90% kan holde sig under den grænse vi sætter fra start.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2002 - 14:46 #9
Ok, helt fint. Har I nogen ide om, hvornår servicen er oppe at køre?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. juli 2002 - 14:47 #10
webcreater>

Læs det første ord i spørgsmålet :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2002 - 15:27 #11
Ups, hehe. tak :-)
Avatar billede 7th Praktikant
06. juli 2002 - 06:42 #12
Det er ihvertfald rigeligt til mig ;) Ser frem til din service...
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
07. juli 2002 - 12:26 #13
Der har været eksperten.dk brugere der har mailet mig spørgsmål - derfor svare jeg lige her:

For at der skal være plads til flest muligt fremsætter vi 4 simple krav:

1.    Du skal være iværksætter/erhvervsdrivende i Danmark.
2.    Du skal forsøge at skabe dig en indtjening via dit website.
3.    Dit website må ikke indeholde materiale der ikke er lovligt jf. dansk lovgivning.
4.    Du skal være oprettet som bruger på Startfirma.dk

På baggrund af en undersøgelse har vi sammensat denne løsning, som kan dække langt de fleste mindre erhvervsdrivendes behov:

Startpakke 1

    1 stk. subdomæne (navn.startfirma.dk)
    10 MB plads
    100 MB trafik pr. måned
    php/mysql/perl/cgi
    1 stk. Email (navn@navn.startfirma.dk)
    ftp/pop3/webmail
        Ingen reklamer
        0,- pr. måned

Såfremt dette ikke kan dække dit behov kan der købes ekstra:

a) MB plads
b) Trafik
c) Eget domæne (.dk .com .net .org . info .biz)
d) Flere e-mailadresser (Subdomæne eller eget domæne)

Løsning forventes stadig tilgængelig i starten af August.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
07. juli 2002 - 12:30 #14
...og

1) Du skal ikke indsætte et banner på dit website
2) Vi sender en e-mail før du har brugt for meget trafik
3) Jep - der er support
4) Vi vil forsøge at drive det så professionelt som ethvert andet hostingfirma.
Avatar billede 7th Praktikant
08. juli 2002 - 04:34 #15
1. Du skal være iværksætter/erhvervsdrivende i Danmark. Kan du måske uddybe det lidt det med iværksætter...

Har tænkt mig at prøve at skabe en ekstra lille indtjening via webdesign og basic programmering, hører jeg så indenfor "iværksætter" rammen ? Din service vil være optimal for mig som nystarter...
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
08. juli 2002 - 08:13 #16
7th>

Ja du er netop målgruppen...

Målgruppen er alle der forsøger at starte op eller som er startet op. Det betyder at på ens website skal man sælge enten et produkt, en serviceydelse eller en tjenesteydelse.

Dvs vores gratis hosting er ikke beregnet til personlige hjemmesider og CS klans etc.
Avatar billede 7th Praktikant
09. juli 2002 - 11:28 #17
Det lyder kanon ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 06:57 #18
takker
Avatar billede gryn Nybegynder
14. juli 2002 - 18:57 #19
Det lyder som en rigtig god ide!
Dog vil jeg mene, at ASP og Access understøttelse ville være rart, men det har vel noget at gøre med, at i bruger Linuxservere..?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
14. juli 2002 - 19:01 #20
gryn,

det er lige præcis det det har. Vi overvejer seriøst at åbne for noget win2000/nt med asp/mysql  (ingen planer om access pt). Der skulle dog ifølge vores hosting man være lidt mere bøvl med win da det hyppigere skal genstartes etc i forhold freeBSD. Men vi overvejer det :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
18. juli 2002 - 11:13 #21
Løsningen bliver istedet:

1 stk. subdomæne
20 MB plads (10 MB web, 5 MB e-mail og 5 MB MySQL)
Fri trafik - National/International
PHP & MySQL
1 stk. Email
ftp/pop3/webmail/statistik

0,-

(Overvejer stadig en ASP løsning)