Avatar billede thana_dk Nybegynder
05. juli 2002 - 10:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

timer skal starte min scene forfra... HJÆLP! -HASTER!

Jeg her en scene, hvor der er nogle animationer
der kører cirka 50frames på scenen. i Frame 50, har jeg så sat nogle movies i nogle keyframes, på hver sit lag.

Jeg vil gerne have at i frame 50 skal der være in funktion i actionscript, der tæller tiden op
til 3 minutter, og derefter starte hele filmen om
igen.

I frame 1, på scene 1, har jeg sat actionscript:
timer=0;

I frame 50, har jeg sat actionscript:
if (timer>=10){
gotoAndPlay (1);
}

læg mærke til at den kun tæller ti sekunder op. Dette
er bare for at teste, om det virker.

Problemet, tror jeg, er at actionen i frame 50, kun bliver indlæst én gang, hvor der ikke er gået et minut.
Jeg vil lave noget, der looper, denne kommando om og om igen, indtil at den faktisk er nået op på ti sekunder, så den kan starte forfra.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. juli 2002 - 11:35 #1
Hvis timeren skal starte med det samme:

I frame 1:

stopTimer = getTimer() + 180000;

I frame 50:

stop();
if (stopTimer > getTimer()) {
  gotoAndPlay(1);
}

Hvis timeren skal starte efter frame 50 er nået, så skal stopTimer = getTimer() + 180000; sættes i frame 49

/per
Avatar billede thana_dk Nybegynder
05. juli 2002 - 13:26 #2
Skal der ikke byttes om på stopTimer og GetTimer? -Med den opstilling du har lavet, vil den bare stå og gentage sig selv, med det samme... stopTimer er jo lige fra starten af, større en getTimer, når den har fået tillagt sig 3min fra starten. Hvad kan jeg så gøre?
Jeg er glad for din hjælp, Per. Den har fået mig en del længere. :-)
Avatar billede thana_dk Nybegynder
05. juli 2002 - 13:53 #3
Er der ikke andre muligheder?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. juli 2002 - 14:05 #4
Du har ret i, at jeg skulle bytte om på stopTimer og getTimer().

Hvordan ville du ellers gøre det?

Hvad mener du med fået dig en del længere?

/per
Avatar billede thana_dk Nybegynder
08. juli 2002 - 13:26 #5
Jeg mente sådan ala. "et skridt nærmere i den rigtige retning". Tættere på løsningen, rent ud sagt. :-)