Avatar billede huuba Nybegynder
05. juli 2002 - 06:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af EJB problem!

Hej er ved at lære EJB og derigennem også J2EE.
Her kommer lige lidt "baggrundsviden"!
Anvender bogen "Professional EJB" fra Wrox. (eksemplet er fra kap. 2)
Har installeret SUN's J2EE RI.
og har også fået startet J2EE serveren op!
har her efter deployet min EJB via SUN's deploytool.bat
har sat J2EE_HOME og JAVA_HOME samt PATH til ... ja se selv:

%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\j2sdk1.4.0\bin;C:\j2sdkee1.3.1\bin;C:\j2sdkee1.3.1\lib\locale

har ligeledes lagt SimpleBeanClient.jar i :
C:\j2sdk1.4.0\jre\lib\ext
hvilket gerne skulle sikre at den er med i min classpath
(er den måde jeg normalt anvende til at tilføj jar's)
j2ee.jar ligge naturligvis også i dette bibliotek
jeg kan også godt compile SalaryClient.java
problemmet opstår når jeg skal "køre" programmet får jeg nedestående fejl:

java.io.FileNotFoundException: C:\Huubaserver\Development\bogudgave\config\secur
ity.properties (The system cannot find the path specified)
        at java.io.FileInputStream.open(Native Method)
        at java.io.FileInputStream.<init>(FileInputStream.java:103)
        at com.sun.enterprise.util.Utility.getPropertiesFromFile(Utility.java:42
)
        at com.sun.enterprise.iiop.POAEJBORB.<clinit>(POAEJBORB.java:78)
        at java.lang.Class.forName0(Native Method)
        at java.lang.Class.forName(Class.java:207)
        at org.omg.CORBA.ORB.create_impl(ORB.java:306)
        at org.omg.CORBA.ORB.init(ORB.java:345)
        at com.sun.enterprise.util.ORBManager.createORB(ORBManager.java:138)
        at com.sun.enterprise.util.ORBManager.init(ORBManager.java:65)
        at com.sun.enterprise.naming.SerialInitContextFactory.<init>(SerialInitC
ontextFactory.java:31)
        at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance0(Native Method)

har forsøgt mig på SUN's hjemme side for hjælp men fandt ikke noget håber der er nogen her der ved hvad der er galt. Uddyber selvfølgelig gerne hvis ( når :-) ) der er nogle der har brug for uddybende forklaringer.

Huuba

PS: har også forsøgt med kilde koden fra bogen og denne giver samme fejl!
samt reinstallering både J2EE (1.3.1) og J2SKD (1.4)
og forresten prøver at afvikle lokalt. (har også prøvet remote virker ikke)
Avatar billede huuba Nybegynder
05. juli 2002 - 07:21 #1
jo forresten jeg kan se i J2EE server "vinduet" at min EJB er blivet tilføjet og der kommer i den forbindelse ingen fejl.
Avatar billede disky Nybegynder
05. juli 2002 - 08:10 #2
den siger at denne fil mangler:
C:\Huubaserver\Development\bogudgave\config\secur
ity.properties
Avatar billede huuba Nybegynder
05. juli 2002 - 08:19 #3
ja....  men hvorfor det... :-)) følger blot eksemple i bogen og der blever ikke talt noget om en "security.properties" fil og de har heller ikke selv en blot den ved lagt kilde kode. ??
havde en ide om der kunne være noget med angangs retigheder til J2EE serveren men kan ikke finde ud af hvad/hvordan/hvorfor...  som sagt bliver der ikke nævnt noget i bogen eksempel. Har ligeledes set på deployment descriptoren men kan ikke finde problemmet her og desuden har jeg jo også forsøgt med bogens jar fil som selvfølgelig selv indeholder en deployment descriptor.  såå jeg er stadig noget forvirret. håber der er lidt hjælp at hente derude.
Avatar billede huuba Nybegynder
08. juli 2002 - 16:12 #4
lukker spørgsmål og prøver i internationalt forum.
Avatar billede disky Nybegynder
08. juli 2002 - 16:23 #5
spørg på www.javasoft.com 's forum, der sidder de dygtigste gutter i verdenen
Avatar billede huuba Nybegynder
08. juli 2002 - 16:46 #6
takker!
øøhh hvordan lukker jeg et spørgsmål ??
Avatar billede huuba Nybegynder
09. juli 2002 - 13:55 #7
Fandt selv løsningen til sidst !!!
den måde jeg tilføjet SimpleBeanClient.jar til min classpath gav problemmer med J2EE serverens sikkerheds politik ...  eller noget i den stil. men nu virker det !!