Avatar billede prebenged Nybegynder
04. juli 2002 - 23:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overfører billedstier til en flash via php

Halløjsa,
Her kommer en rigtig rigtig svær en tror jeg :)

Kort fortalt, så har jeg lavet en flashanmiation der tæller ned til næste kamp imellem 2 fodboldhold. Den har to klublogoer der farer ind mod hinanden, to teksfelter med klubnavne, og så har den et dynamisk tekstfelt til både timer, minutter og sekunder til næste kamp.

Jeg har lavet en php-fil der selv udregner hvor længe der er i timer, minutter og sekunder hvis man skriver et kamptidspunkt ind, og det kan jeg fint hive in i flashen og bruge.

Mit spørgsmål er nu. Kan jeg lave samme trick med klublogerne? Så jeg bare i min php-fil skal ind og ændre på hvilken sti logoerne ligger, og ikke behøvet at generere en flash-fil for hver enkelt kamp der kommer?

På forhånd tak
Totalt-newbie PrebenGed der prøver flash for først gang :)

Ps. Jeg bruger Macromedia Flash 5.0
Avatar billede nak-m Nybegynder
05. juli 2002 - 09:48 #1
ja det kan man!
Avatar billede prebenged Nybegynder
05. juli 2002 - 09:54 #2
Du kan vel ikke også fortælle mig hvordan? :)

Mvh
PrebenGed
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juli 2002 - 12:20 #3
preben og nakDu - Det kan ikke ikke i Flash 5. Udelukkende Flash MX kan loade billeder ind.

"stien" kan du altid hente ind, men det giver ingen mening, så det ikke kan vises. Du kan dog lave 2 .swf film og så loade dem ind i stedet for billeder.

/Nikolaj
Avatar billede prebenged Nybegynder
05. juli 2002 - 12:26 #4
Men hvis jeg så lavet det i Flash MX, så er det altså ikke noget problem? Hvilket program kan man bruge for at lave Flash MX?
Avatar billede illi Nybegynder
05. juli 2002 - 12:29 #5
så skal du bruge Flash MX ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juli 2002 - 12:30 #6
Du kan hente en gratis 30´dages prøve version. på http://www.macromedia.com/software/trial_download/

I den så kan du bruge :

loadMovie(minBilledeVariabel,0)

Hvor så "minBilledeVariabel" er en variabel med stien du har læst ind fra PHP.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juli 2002 - 12:32 #7
Flash MX lyder måske meget anerledes og tricky, men i virkeligheden er det egentligt bare "Flash 6" med et dumt navn, der allgevel intet betyder.

Du vil nok få brug for at vænne dig til det nye brugereinterface, men når først det er på plads, så er det igen igen absolut den eneste rigtige løsning til at lave Flash indhold i :))

Held og lykke - Du spørger bare igen

/Nikolaj
Avatar billede prebenged Nybegynder
05. juli 2002 - 16:55 #8
Mange tusind tak Nikolaj!
Og ja, jeg skal nok støde ind i nogle problemer igen :)
Umiddelbart kan jeg allerede nu regne med at det vil give lidt problemer. Hvis jeg kalder loadMovie, så skal jeg vil også ligge en "tom" movie ind i flashen? Og i så fald, hvordan :)
Nå, men den tid den sorg, nu skal jeg lige have det andet konverteret over...
tak tak!

PrebenGed
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juli 2002 - 16:59 #9
Som sagt så spørger du bare igen.

og for en god ordens skyld skal jeg lige rette den fejl jeg har lavet 4 gange de sidste par dage.... suk...

loadMovieNum(minBilledeVariabel,0);

/Nikolaj
Avatar billede prebenged Nybegynder
05. juli 2002 - 17:25 #10
Hehe, og så spørger jeg allerede :)
Hvordan får jeg peget loadMovieNum($udelogo,0); hen på det logo der ligger i flashen allerede?
Skal jeg ligge noget andet end et "Symbol" (har sat logoerne ind ganske enkelt ved copy paste).
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juli 2002 - 17:44 #11
du skal ikke bruge $ i din variabel.

brug i stedet :

loadMovie(udelogo,"_root.BILLEDEHOLDER") // aha der fik jeg brug for den :))

Så laver du et Movieclip som du vil loade ind i. Giv dette clip instance navnet "_root.BILLEDEHOLDER"

Så skulle det køre du ;-)

/Nikolaj