Avatar billede sunezapa Nybegynder
04. juli 2002 - 21:32 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Popup-vindue gemmer sig bag input-felter

Et javascript laver et lille popup-vindue med en kalender, så der kan vælges en dato til et inputfelt.
Desværre gemmer noget af kalenderen sig bag nogen andre input-felter :-(  IE6.0 windows2000

Java'en laver en HTML-streng, som skrives til innerHTML.
HTML-steengen er <FORM><TABLE>...

Kan man styre rækkefølgen af det, der vises i Browseren?
Er det istedet CSS, der skal til?

Java'en afleverer til en "absolute" position,
- kan kan evt. styre denne absolutte til at være 100px tilhøjre for den nuværende position (som er umiddelbart tilhøjre for der hvor der klikkes)?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juli 2002 - 21:49 #1
Et nyt vindue bag dele af det gamle?? Mener du et lag i det aktuelle vindue?
Avatar billede sunezapa Nybegynder
04. juli 2002 - 23:01 #2
Ja, jeg ville gerne vise et screendump her ;-)
Så nu har jeg lagt en lille gif på et jomfrueligt site: http://www.sunee.dk/

Hvad er et lag...?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
05. juli 2002 - 05:06 #3
Mit gæt er et problem med det der kaldes z-indexet. Søg efter det.
Hvis du ikke ved hvad lag er er du ude at skide. Tager for lang tid at forklare for 30 points <:)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
05. juli 2002 - 05:07 #4
Søg efter "z-index", ikke "z-indexet". Sorry, en fordanskning :)
Avatar billede kimblim Nybegynder
05. juli 2002 - 11:03 #5
Desværre... dette er et uløseligt problem.. grunden er at dine dropdowns (SELECT) ikke er et internet explorer objekt, men et windows-objekt, og vil derfor ALTID ligge forrest.. hvis du vil opnå samme effekt, kan jeg anbefale dig at bruge den løsning der er her: http://www.dhtmlshock.com/window-scripts/Chromeless/default.asp - men pas på, jeg er ikke sikker på at det virker i så forfærdelig mange browsere...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. juli 2002 - 12:00 #6
npe det er nemlig lige præcise ikke uløseligt.

Jeg har tidligere fedtet lidt for "Jumper" - ekspertens ActiveX guru og han beskriver her hvad du skal gøre -

http://www.eksperten.dk/spm/174444

Husk at det KUN virker i IE - ligesom "chromeless"

/Nikolaj
Avatar billede sunezapa Nybegynder
05. juli 2002 - 18:39 #7
Interessant læsning fra Microsoft - de lover jo at fra 5.5 så virker Iframe med z-index også i forhold til SELECTs.
Men jeg får det ikke til at du, jeg kører 100% med IE6, og har tilføjet noget i javascriptet, som jeg troede hurtigt ville løse problemet:
    this.containerLayer.innerHTML = str;
  this.containerLayer.style.zIndex=5; //min indsættelse ("iframe")
  inputform.select1.style.zIndex=3; //min indsættelse (select)
    this.containerLayer.style.visibility='visible';
men der er ingen synlig forskel... gør jeg noget galt?