Avatar billede leveller Nybegynder
04. juli 2002 - 15:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

radio streaming

Jeg har lige installeret zonealarm, og sat den til dens default instillinger (dvs. internet zone = high security) og nu kan jeg ikke længere streamer radio.
Hvordan får jeg åbnet for streaming igen, uden at lave alt for mange huller i sikkerheden?
Avatar billede maxwell Nybegynder
04. juli 2002 - 15:39 #1
prøv at sætte den til low security
Avatar billede leveller Nybegynder
04. juli 2002 - 15:44 #2
Ja, det sku' nok løse problemet
Avatar billede leveller Nybegynder
04. juli 2002 - 15:45 #3
men et svar som kan bruges til noget??
Avatar billede maxwell Nybegynder
04. juli 2002 - 15:48 #4
hvis det kan løse problemet - må det da være et svar som kan bruges
Avatar billede leveller Nybegynder
04. juli 2002 - 15:52 #5
ikke når der i spørgsmålet står: ... uden at lave alt for mange huller i sikkerheden!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juli 2002 - 16:28 #6
Du skal vælge hvilke programmer der skal have "hul" igennem. Hvis du f.eks bruger Real  Player, så vælger du programmet i listen og giver det lov til at passere din brandvæg. (DEt kalder svenskerne nemlig den...)

/Nikolaj
Avatar billede leveller Nybegynder
04. juli 2002 - 17:01 #7
Det har jeg prøvet. Har givet både Explore (selvfølgelig) og win mediaplayer lov. Men stadig ingen hul igennem.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juli 2002 - 17:06 #8
Står der noget om hvilke porte du tillader??

Som oftest vil en "ægte" streaming server køre på port 8080 og andre vil forsøge port 80.
Avatar billede smalle Nybegynder
04. juli 2002 - 17:08 #9
Prøv at gå ind under programs ,og find programet der kører din radio og gi den lov til at komme på . Hvis du ikke ved hvad den hedder fjender du den alle inde under programs , så kommer de op igen og spør om de må gå på.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. juli 2002 - 17:21 #10
Det er da vidst 40 minutter siden jeg foreslog det...
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
05. juli 2002 - 05:53 #11
"Bare fordi jeg er paranoid betyder det ikke at folk forfølger mig" :)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
05. juli 2002 - 05:55 #12
Det foregående betød sku ingenting. Kom til at nærlæse :) Rigtige er:

"Bare fordi jeg er paranoid betyder det ikke at folk ikke forfølger mig"
Avatar billede morpheuz Nybegynder
12. juli 2002 - 09:28 #13
Hvis du på et tidspunkt har blokeret for nødvendige komponenter, vil zonealarm vise at medieplayeren har adgang, selvom visse nødvendige komponenter ikke har, dette kan løses på flere måder.
Den nemmeste er at sætte programkontrol på HIGH således at alle programmer skal spørge om adgang, derefter fjerner du din medieplayer under fanen programs. Start så din medieplayer og forsøg streeming....din firewall skulle nu bede om adgang til internettet, tillad programmet OG alle komponenter adgang. En anden mulighed er at chekke alle komponenter under fanen programcontrol " components", Check om du har blokeret for nødvendige komponenter.En anden mulighed er at du åbner zonealarm firewall main og trykker på knappen custom og sætter et flueben ved rubrikken " allow broadcast/multicast.
Jeg har selv Zonealarm og er vældig tilfreds...Håber at dette kan hjælpe