Avatar billede getalife Nybegynder
16. august 2000 - 15:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Include i XSL

Problem problem...

Jeg vil gerne indkludere en xsl fil i en anden xsl fil.. men kan ikke finde noget om hvordan man gør.

Nogen forslag??

/Getalife
Avatar billede guldner Nybegynder
17. august 2000 - 09:12 #1
<xsl:include href = \"xslt33.xslt\" />
Nedenstående er taget fra http://www.zvon.org/xxl/XSLTreference/Output/index.html, en god hjælp til XSLT
\"The xsl:include element is only allowed as a top-level element. The inclusion works at the XML tree level. The resource located by the href attribute value is parsed as an XML document, and the children of the xsl:stylesheet element in this document replace the xsl:include element in the including document. The fact that template rules or definitions are included does not affect the way they are processed. It is an error if a stylesheet directly or indirectly includes itself.\"
Avatar billede helle_fred Nybegynder
17. august 2000 - 09:17 #2
Kan man ie også vise xsl - på samme måde som css??
Avatar billede guldner Nybegynder
17. august 2000 - 13:52 #3
Om man i IE kan bruge xsl som css? Ja, under visse forudsætninger: Det kan kun bruges til at \"style\" xml-dokumenter (kunne godt være XHTML, som er \"HTML der opfylder XML\'s regler\") og det er ikke hele XSL-specifikationen der er implementeret i IE. Jeg kan ikke svare mere detaljeret, så meget ved jeg ikke om det. Se evt. indlæg i \"Programmering:XML/WML\"
Avatar billede getalife Nybegynder
17. august 2000 - 14:20 #4
Tjooeh... det har jeg også selv fundet.

Men...

1. Så snart jeg begynder at indsætte tagget i min XSL, melder browseren fejl 500

2. Hvordan ville du indsætte følgende som en include.
      <br/>
      <p class=\"test\"><a href=\"index.asp&#63;sorter=1&#38;program=browser\">Browsere</a></p>
      <p class=\"test\"><a href=\"index.asp&#63;sorter=1&#38;program=antivirus\">Antivirus</a></p>
      <p class=\"test\">Menu Item 3</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 4</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 5</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 6</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 7</p>
      <br/>
      <p class=\"test\"><a href=\"admin/addline.asp\">Admin</a></p>

/Getalife
Avatar billede debby Nybegynder
22. august 2000 - 10:40 #5
Prøv

<!DOCTYPE xsl:stylesheet [
  <!ENTITY entiteten SYSTEM \"include.xsl\">
]>

øverst i xsl\'en.. og deretter

&entiteten;

der du vil inkludere innholdet i filen.
Avatar billede getalife Nybegynder
22. august 2000 - 11:25 #6
Hvordan vil du sætte det ind i følgende kodestump?

<?xml version=\'1.0\' encoding=\"ISO-8859-1\"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/TR/WD-xsl\">
<xsl:template match=\"/\">
<html>
<head>
<title>Download.dk</title>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"styles/styles.css\"/>
</head>

<body background=\"bg.gif\">
<center>

<table width=\"720\" border=\"0\">
  <tr>
    <td colspan=\"2\" bgcolor=\"#000033\" height=\"100\">

<!-- top -->
      <p align=\"center\"><font face=\"verdana\" size=\"7\" color=\"#ffffff\"><b>:forside:</b></font></p>
<!-- /top -->
    </td>
  <tr>
    <td width=\"150\" bgcolor=\"#000033\" valign=\"top\">
<!-- Menu -->
      <br/>
      <p class=\"test\"><a href=\"/dl/prog/index.asp&#63;sorter=1&#38;program=browser\">Browsere</a></p>
      <p class=\"test\"><a href=\"/dl/prog/index.asp&#63;sorter=1&#38;program=antivirus\">Antivirus</a></p>
      <p class=\"test\">Menu Item 3</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 4</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 5</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 6</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 7</p>
      <br/>
      <p class=\"test\"><a href=\"/dl/admin/addline.asp\">Admin</a></p>
<!-- /Menu -->
    </td>
Avatar billede debby Nybegynder
22. august 2000 - 11:41 #7
<?xml version=\'1.0\' encoding=\"ISO-8859-1\"?>
<!DOCTYPE xsl:stylesheet [
  <!ENTITY includefilen SYSTEM \"include.xsl\">
]>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/TR/WD-xsl\">
<xsl:template match=\"/\">
<html>
<head>
<title>Download.dk</title>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"styles/styles.css\"/>
</head>

<body background=\"bg.gif\">
<center>

<table width=\"720\" border=\"0\">
  <tr>
    <td colspan=\"2\" bgcolor=\"#000033\" height=\"100\">

<!-- top -->
      <p align=\"center\"><font face=\"verdana\" size=\"7\" color=\"#ffffff\"><b>:forside:</b></font></p>
<!-- /top -->
    </td>
  <tr>
    <td width=\"150\" bgcolor=\"#000033\" valign=\"top\">
<!-- Menu -->
&includefilen;
<!-- /Menu -->
    </td>
Avatar billede getalife Nybegynder
22. august 2000 - 12:14 #8
Det funker desværre stadig ikke.
Det skal lige siges at jeg bruger en asp fil til at koble min xml/xsl sammen, kan det have nogen indflydelse?

Kan jeg evt sende filerne til dig?
Hvordan skal min include fil se ud??

Sådan her virker det ikke:
<?xml version=\'1.0\' encoding=\"ISO-8859-1\"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/TR/WD-xsl\">
      <br/>
      <p class=\"test\"><a href=\"index.asp&#63;sorter=1&#38;program=browser\">Browsere</a></p>
      <p class=\"test\"><a href=\"index.asp&#63;sorter=1&#38;program=antivirus\">Antivirus</a></p>
      <p class=\"test\">Menu Item 3</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 4</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 5</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 6</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 7</p>
      <br/>
      <p class=\"test\"><a href=\"admin/addline.asp\">Admin</a></p>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede getalife Nybegynder
22. august 2000 - 12:16 #9
Det skal lige siges at min index.asp viser en blank side ved at bruge ovenstående.
Avatar billede debby Nybegynder
22. august 2000 - 13:17 #10
Ikke ta med headere. Include-filen skal se slik ut:
<br/>
      <p class=\"test\"><a href=\"index.asp&#63;sorter=1&#38;program=browser\">Browsere</a></p>
      <p class=\"test\"><a href=\"index.asp&#63;sorter=1&#38;program=antivirus\">Antivirus</a></p>
      <p class=\"test\">Menu Item 3</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 4</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 5</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 6</p>
      <p class=\"test\">Menu Item 7</p>
      <br/>
      <p class=\"test\"><a href=\"admin/addline.asp\">Admin</a></p>
Avatar billede debby Nybegynder
22. august 2000 - 13:17 #11
At du bruker en asp-fil til å koble sammen xml/xsl skal ikke ha noe å si.
Avatar billede getalife Nybegynder
22. august 2000 - 13:19 #12
Det har jeg også prøvet.
Det giver samme resultat :o(
Avatar billede debby Nybegynder
23. august 2000 - 09:14 #13
Rart.. det virker hos meg..
Send meg filene, så kan jeg se om jeg får det til.
Avatar billede getalife Nybegynder
23. august 2000 - 09:16 #14
Det er sikkert en lille dum ting :o(

En mail adresse?
Avatar billede debby Nybegynder
23. august 2000 - 10:21 #15
ljacobse@stud.hia.no
Avatar billede getalife Nybegynder
23. august 2000 - 11:25 #16
Debby >> svar lige på spørgsmålet og få dine fortjente points :o)

/Getalife
Avatar billede debby Nybegynder
23. august 2000 - 11:35 #17
<!DOCTYPE xsl:stylesheet [
  <!ENTITY includefilen SYSTEM \"include.xsl\">
]>
Referer til entiteten ved å skrive &includefilen;

Ved bruk av xml/asp må du også si:

  xsl.validateOnParse = false
Avatar billede guldner Nybegynder
23. august 2000 - 13:59 #18
Problemet med <xsl:include> er at MSXML ikke understøtter dette element. Microsoft foreslår selv at man bruger en entitet i stedet, som beskrevet af debby.
Måske MSXML version 3 løser problemet, men den er stadig i beta.
Avatar billede getalife Nybegynder
11. januar 2001 - 13:30 #19
ARGH.. det virker stadig ikke som jeg vil ha det til.
Jeg kan godt include html og ren tekst. Men når jeg vil include XSL går den kold.
Min asp melder fejl i linie 3 som er <!ENTITY menu SYSTEM \"menu.xsl\">