Avatar billede cybles Nybegynder
03. juli 2002 - 18:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende post til adresse....

Jeg har den her bruger som gerne skulle modtage post fra flere adresser. Men altså, når jeg skriver til adressen får jeg en fejl, jeg kan bare ikke hitte hvor fejlen er, skriver jeg til alle vores brugere, ja men så får jeg også fejlen på den bruger, skriver jeg direkte til brugeren, så får vedkommede brevet :-) meget mystisk, eller hvad ?

Rapport over leveringsfejl
Dit dokument:    Test
blev ikke leveret til:    kim@vibe.dk,hel@vibe.dk@INI

Kigger jeg på overstånede fejl kan jeg jo godt se at der er noget galt med hel@vibe.dk@INI men hvor fanden finder jeg hel@vibe.dk@INI ?? jeg har søgt alt igennem med hel@vibe.dk men kan ikke finde noget der hedder hel@vibe.dk@INI
Avatar billede roed Nybegynder
04. juli 2002 - 08:33 #1
Hvordan har du sat den forward adresse på?? I adressebogen eller med en agent eller..????
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. juli 2002 - 09:22 #2
tror også du skal gennemgå alt lige fra Names.nsf på din egen maskine den er nemlig ikke dynamisk og derefter den ligger på serverne, se på hans persondoc. dernæst er der hans postkasse tjek om han står som eger af den (Kalenderprofil)
MVH KarstenV
Avatar billede cybles Nybegynder
04. juli 2002 - 10:17 #3
Roed: Jeg har sat den som forward på adressebogen.
Avatar billede roed Nybegynder
04. juli 2002 - 10:23 #4
Så mangler du nok at slette "INI" under feltet "Domæne". Men jeg er ikke sikker på om det vil løse dit problem. Men det er da en start ;o)
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. juli 2002 - 10:31 #5
Er der blevet åbnet for at kunne forwarde på jeres SMTP servere, for hvis det ikke det er så virker det heller ikke. Der er flere måder at sætte dette op, men generelt er det sådan at man enten åbne for bestemte add/domians eller også bare at det er helt åbent(det er der noget sikkerheds politik i), men tjek lige de ting også
Avatar billede cybles Nybegynder
04. juli 2002 - 11:34 #6
Det ser ud som om det er min cluster løsning der fucker mig. Kan man ikke gennemtvinge en serveropdatering uden at skal genstarte maskinerne? kan man ikke slamme et eller andet af ude på consolen der gør at den sørger for at opdatere begge server i mit cluster ?
Avatar billede roed Nybegynder
04. juli 2002 - 11:41 #7
Jo, i din admin.klient under "Server"-fanen find "Cluster repl." tasket og højreklik på det. Her skal du vælge "Tell" og prøv så de forskellige muligheder. Det tvinger i hvertfald clusteret til at opdatere sig hele vejen!!