Avatar billede wise Seniormester
03. juli 2002 - 16:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Modtagernavne forsvinder!

Hej Alle

Jeg har en meget underlig fejl.
Jeg har prøvet dette på flere maskiner både R5.08 og R6-Prerelease.

Jeg har en extern person i den lokale adressebog, denne er opsat med gyldig email adresse.

Hvis man laver en mail til denne externe person, cc to interne personer sker der underlige ting.
Alle navnene indtastes ved at skrive noget af deres navn og dererefter vælge den rigtige fra listen. Alle navne er altså "valideret" af notes.
Når man sender mailen (eller trykker F9) kommer den og siger at den ene af de 2 interne personer (på cc) ikke findes i adressebogen og man kan vælge mellem nogle navne (herunder det samme navn som den ikke kan finde). Alt efter hvad man vælger i denne dialog forsvinder det ene af de 2 interne navne fra listen!!!!
Man ender altså med kun at sende til den externe og EN af de interne.

Hvis man prøver samme finde unden den externe, altså bare med de 2 interne navne i cc, så virker det fint !!!!

Er der nogen som har nogle ideer ?
Avatar billede wise Seniormester
03. juli 2002 - 16:59 #1
Det ser ud til ikke bare at være denne ene externe adresse, men alle externe adresser fra min lokale adressebog!!!!
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. juli 2002 - 09:25 #2
Har du sat din klient op til at søge i din lokale add.bog og derfter i den på server, for det er sådan det burde være.  dette gøres ved at gå ind på dit Lokations dokument
Avatar billede wise Seniormester
04. juli 2002 - 10:01 #3
Hmmm checker lige.
Det sker tilsydenladende på alle vores maskiner, så det må være som standardindstillingen står...
Den finder jo også personerne godt nok i første omgang, men fejler når den skal sende (= jeg trykker F9)
Kan jeg få en af jer på version 5.x til at se om det også sker hos jer. En fra den lokale adressebog i to-feltet, og 2 andre notesbrugere i cc (alle findes ved at taste noget af navnet og trykke ENTER) - tryk så F9
Hos mig kommer den så og siger at den ikke kan finde den ene af de lokale notesbrugere. Hivs jeg nú vælger denne bruger i listen der vises, så fjernes DEN ANDEN af de lokale brugere fra CC feltet...
Avatar billede wise Seniormester
04. juli 2002 - 10:02 #4
Den står til Local then server ...
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. juli 2002 - 10:15 #5
Har du prøvet at lægge alle mail add. i samme felt for at se om det giver noget, hvis det virker der, så ville jeg kigge på designet(templaten) for de postkasser, der kan nemlig ske det at der blandes to forskellige design ver. og det giver oftest problemer.
Avatar billede wise Seniormester
04. juli 2002 - 10:20 #6
Samme fejl hvis jeg bare skriver dem i en lang liste.
Vi kører 5.08 eller 5.10 på homeserverne for de berørte brugere.

Men alle 3 berørte brugere kører med inotes5 templaten... måske er det her fejlen er....
Avatar billede wise Seniormester
04. juli 2002 - 10:58 #7
Jeg har lige prøvet at nedgradere min mail til stdr5 templaten - samme fejl, nu prøver jeg at "replace" den tilbage til inotes5, så burde versionsproblemer være væk....
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. juli 2002 - 11:05 #8
Ikke altid husk at gå ind på fanebladet design og fjern hvilken den skal arve fra første derefter kan du være sikker, og dog der kan vbære design elemnter som ikke vil overskrives og her bliver du nød til at gennemgå hvert eneste element og igen kigge på design fanebladet og se om den må overskrives/slettes.

Først derefter er du sikker :-)
Avatar billede wise Seniormester
04. juli 2002 - 11:31 #9
araaaaghhh :-)
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. juli 2002 - 12:28 #10
ja det er lækkert med Lotus Notes en gang imellem :-)
Avatar billede wise Seniormester
20. januar 2003 - 11:49 #11
Hmmm, det blev aldrig løst :-(
Men tak for kampen
Avatar billede karstenv Nybegynder
20. januar 2003 - 12:18 #12
HVis du nogensinde finder svaret, kunne jeg da godt tænke mig at høre det :-)