Avatar billede saybot Nybegynder
03. juli 2002 - 16:16 Der er 8 kommentarer

Min server

Hej jeg ville bare spørge om hvad for en slags webserver jeg kører hvis jeg bare har installeret Microsoft IIS 5.1 på min windows XP pro computer.. Håber på et svar
Avatar billede cwd Nybegynder
03. juli 2002 - 16:17 #1
så kører du IIS 5.1!!! altså en IIS med understøttelse af ASP. og ikke PHP som standard men du kan nemt installere et modul så det er muligt at afvikle.
Avatar billede saybot Nybegynder
03. juli 2002 - 16:19 #2
Jeg har understøttelse af ASP og PHP
Avatar billede cwd Nybegynder
03. juli 2002 - 16:20 #3
okay hvad er det du vil vide?
Avatar billede saybot Nybegynder
03. juli 2002 - 16:21 #4
Er ISS 5.1 bedre end Apache
Avatar billede saybot Nybegynder
03. juli 2002 - 16:21 #5
IIS
Avatar billede cwd Nybegynder
03. juli 2002 - 16:23 #6
Det er helt an på hvad du skal bruge den til skal du ikke kode PHP kan jeg ikke se de store fordele i apache IIS er også noget nemmere at have med at gøre efter min smag, dog vil nogle nok påstå at det ikke er så sikker og at der er flere huler i den, og det er måske ikke helt forkert....
Avatar billede jpeg Nybegynder
07. juli 2002 - 18:49 #7
Min holdning er nu at en rigtig opsat IIS er bedre end en dårlig opsat Apache.
Men hvis du har mere end 100000 hits i timen er Apache et bedre valg end IIS.
Understøttelsen af PHP er bedre i Apache end i IIS, men så er understøttelsen af ASP bedre i IIS end Apache...
For nogle er det religion, men hvis man tænker sig om er begge et godt valg.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
14. juli 2002 - 13:30 #8
Valget IIS eller Apache er nærmest religion om man er til open source eller microsoft.

Jeg er personligt til Microsoft og IIS, og hvis man patcher den når den skal, er den sikker nok. IIS er flere hundrede gange lettere at konfigurer end apache, da det er windows baseret og bare klik og peg, hvor apache er noget med at gennemgnaske lange manualer og ændre 200 steder i en tekst fil.

Det skal så lige nævnes at den IIS der følger med til XP kan der max være 10 mennesker inde på samtidigt. Meen det er også mere end rigeligt for private hjemmesider.