Avatar billede lundsby Nybegynder
03. juli 2002 - 15:24 Der er 9 kommentarer

Application variable i VB.Net igennem COM

Jeg har skrevet en VB.Net class som jeg kalder igennem COM fra en ASP 3.0 side. Jeg ved godt jeg ikke kan bruge samme objekter(App, Session osv.) som ASP3, men er det muligt at få fat i .Net instanserne af disse igennem COM/ASP3.
Avatar billede lundsby Nybegynder
03. juli 2002 - 15:25 #1
Måske kunne det gøres som ServicedComponent!?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
04. juli 2002 - 14:00 #2
Du kan vel bare lave en komponent der henter application og session variabler altså f.eks.

et kald til metoden dotnetsession('foo') vil henter Session('foo') fra .NET og returnere denne til din ASP3 side
Avatar billede lundsby Nybegynder
04. juli 2002 - 15:47 #3
Hvordan ? Hvis du kan gøre det må du meget gerne komme med noget eksempel kode?
Avatar billede webcon Nybegynder
07. juli 2002 - 01:42 #4
Hvad er det præcist du vil ?? Afvikle noget kode fra en ASP 3.0 side som er lavet i .NET ??
Avatar billede lundsby Nybegynder
08. juli 2002 - 09:41 #5
Jeg har skrevet et COM objekt i .Net og det skal kaldes fra en ASP 3.0 side.
I COM objektet ønsker jeg at bruge Application objekt til at cache nogle dataopslag.
Avatar billede webcon Nybegynder
08. juli 2002 - 15:20 #6
Nu har jeg ikke meget kendskab til udvikling i .NET til brug for ASP 3.0, kun til ASPX, men jeg vil tro at uanset hvad, så krævet det vel FrameWork når det nu er lavet i .NET ??

/webcon
Avatar billede lundsby Nybegynder
09. juli 2002 - 11:07 #7
Det har du ret i og selvfølgelig er der også .Net Framework på den server det kører fra.
Ellers ville komponenten slet ikke kører, men den kører fint bortset fra den ikke kan tilgå Application.
Avatar billede webcon Nybegynder
09. juli 2002 - 15:39 #8
Hvad er det for en applikation som du vil tilgå den med fra ASP ??
Avatar billede lundsby Nybegynder
11. juli 2002 - 10:20 #9
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med Applikation, begge både ASP3 og .Net Komponenten vil kører under IIS.
Med Application mener jeg det i IIS indbyggede objekt, der tillader at dele variable mellem forskellige requests på et website.

Håber dette kan klarlægge hvad jeg mener.

/Peter