Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 15:07 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

hvilken fil?

hvilken fil(eller hva det nu er) åbner normalt .EXE filer i XP?

jeg har nemlig haft en virus der har gjort sådan at den nu prøver at åbne .EXE filerne med et program jeg forlængst har afinstalleret...og jeg vil så gerne lige vide hvad fil der normalt står for det!
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
03. juli 2002 - 15:34 #1
Prøv system genoprettelse...
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 15:49 #2
for det første...hva mener du? og for det andet vil jeg altså også gerne vide hvad den hedder(den der åbner .EXE filer altså) ?
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 15:52 #3
(vil også gerne vide lidt om det system oprettelse) ;-)
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
03. juli 2002 - 15:53 #4
Hvis du bruger system værktøjet som hedder system genoprettelse, så virker det...

Den bliver ikke brugt et særskilt program, da det er en eksekverbar fil...
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
03. juli 2002 - 15:56 #5
Med system genoprettelse, kan man gå tilbage til en given dato, hvor system kørte optimalt, og så virker det...
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:06 #6
hvad for noget system værktøj?
Avatar billede resten Nybegynder
03. juli 2002 - 16:10 #7
Når der har været vira kan man ikke bare gendanne sit system tilbage.
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
03. juli 2002 - 16:10 #8
Tilbehør ---> Systemværktøjer ---> Systemgendannelse
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
03. juli 2002 - 16:11 #9
jo, hvis man har fjernet diverse viruser....
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:12 #10
resten: hvorfor ikke?

forresten...der må da være en eller anden fil eller noget der åbner .EXE filerne?
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:13 #11
(jeg har ikke virus længere)
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:14 #12
hvis man bruger system gendannelse mister man så de filer man ikke havde før?
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:23 #13
jeg kan ikke gå længere tilbage end d. 16 juni og der var det jo også forlængst sket! :( ... er der ingen der bare kan fortælle hvad fil der åbner .EXE filer? ...der må være noget det åbner dem?!
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
03. juli 2002 - 16:30 #14
Så smæk din xp CD i og vælg reparer
Avatar billede double-g Juniormester
03. juli 2002 - 16:32 #15
Prøv at gå ind under
startmenu - kontrolpanel- mappeindstillinger - filtyper - vælg så exe filtypen og slet den.
Så klikker du på - ny - skriver exe - klikker på avanceret og vælger at det skal være et program.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2002 - 16:41 #16
Explorer.exe er den der åbner exe-filer!
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
03. juli 2002 - 16:45 #17
Det er ikke explore.exe der åbner *.exe filer...

Det er et program til behandling af filer, se grafisk indhold en HP, osv...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2002 - 16:49 #18
mc_carlsberg> hvad er det så?????
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:49 #19
det er i hvert fald ikke explorer :) den prøver bare at downloade exe filerne så!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2002 - 16:50 #20
skal måske skrive det lidt anderledes så: explorer.exe er den der eksekverer exe-filer :)
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:51 #21
er det måske en af de der windows dll'er ?
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:55 #22
kan én af jer ikke se hvad åbner exe filerne på jeres?
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 16:58 #23
har lige fået af vide af min storebror at det er en fil der hedder config.sys kan det passe?
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 17:10 #24
hahaha jeg har fået det til at VIIIIIIRKEEEEE! man kunne jo bare trykke restore ud for EXE inde i mappeinstillinger - filtyper!
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. juli 2002 - 17:12 #25
jeg lukker!
Avatar billede daan Nybegynder
13. november 2004 - 23:32 #26
Det hjælper bare ikke hos mig, den fremgangs måde der :-( Så må hoppe på vognen vedr. Reperation af WinDåse