Avatar billede bjol Nybegynder
16. august 2000 - 12:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man...

Jeg bruger onclick windows.print men denne funktion virker ikke i IE 4.0 Hvad kan jeg bruge i stedet for. Det vil sige ved at klikke på en knap så skal man få siden udskrevet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2000 - 12:58 #1
Du kan bede brugeren om at trykke på Ctrl-P. Andet kan du ikke. Du kan teste om print er tilgængelig ved
at:

  if (window.print) {
    ...lav en knap eller link som du gør nu...
  } else {
    document.write(\"Tryk på Crtl-P for at skrive siden ud\");
  }
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. august 2000 - 13:17 #2
jo der er skam - bare ikke på MAC, hemmeligheden er at man kan få IE4 til at udskrive med VBS script. Her er et link:

http://www.webreference.com/js/tips/991029.html

Avatar billede bjol Nybegynder
16. august 2000 - 14:28 #3
Det virker bare. Godt gået
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. august 2000 - 14:43 #4
np :)
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2000 - 01:00 #5
<ole>
Hvis man bruger Eriks metode, bør man teste om klienten er på Mac inden document.write-delen. Så skal der nemlig stå \"Tryk på Cmd-P for at skrive siden ud\".
/Vh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2000 - 01:16 #6
Hvad er en Mac, Ole... ;-)    Jo, jeg har jo ganske forputtet resultatet af en tidligere
diskussion om samme emne, men stoffers skarpe hukommelse redder dagen. Vi, der
synes at disse bizarre løsninger af kompatibilitetsløsninger her deres egen indre
skønhed og charme, må have en sær konstruktionsfejl i hovedet.
Avatar billede stoffer Nybegynder
17. august 2000 - 15:21 #7
Tjah, jeg synes også det er irriterende, men så længe kompatibilitet er et sted på mars må man leve med det...

Hvis vi taler brugevenlighed, kan jeg faktisk ikke lide de printknapper - for det vigtigst er altså at siden åbner i en ny _printer venlig_ side -> så tror jeg godt jeg kan finde ud af at trykke på print knappen. (man må diskutere hvor nødvendig den er, og om den mere får brugen til at føle sig til grin end at den gavner). Eller sæt den til at åbne et vindue printe på éen gang.

Bare lidt at tænke over ;)
Avatar billede stoffer Nybegynder
17. august 2000 - 15:23 #8
Gad vide om ikke der også findes en Mac workaround out there...
Avatar billede stoffer Nybegynder
17. august 2000 - 15:26 #9
her er et eksempel på printervenlighed. www.uniinvest.dk
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2000 - 18:45 #10
;o))