Avatar billede flth Nybegynder
02. juli 1999 - 07:55 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan man få vist en besøgendes IP adresse

Kan man med javascript få fat i en besøgendes IP adresse og få den skrevet på siden.
Hvis man kan, hvordan er koden så.
Avatar billede floffy Nybegynder
02. juli 1999 - 09:35 #1
Nej desværre.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
02. juli 1999 - 09:55 #2
...du kan med ASP.

Skriv hvis du har ulighed for at køre det på din server....så findert jeg et script til dig.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
02. juli 1999 - 09:56 #3
Ja, ja....ulighed  = mulighed
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
02. juli 1999 - 09:56 #4
Huuj hvor det kører...

findert = finder
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 1999 - 13:45 #5
Du kan, hvis brugeren bruger Netscape:

<script>
<!--
if (navigator.appName == "Netscape") {
  adresse = java.net.InetAddress.getLocalHost()
  document.write("IP: " + adresse.getHostAddress() + "<br>") }
-->
</script>
Avatar billede a1a1 Novice
02. juli 1999 - 14:18 #6
i asp:
<% =Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") %>

--
skriver ip..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:14 #7
sky>> dit script virker ikke altid...

det viser den IP som din computer har på lokalnettet, eller bare 127.0.0.1, ikke den som din computer har på Internet
Avatar billede flth Nybegynder
08. juli 1999 - 06:32 #8
Jeg afviser floffy's svar, da det åbenbart skulle kunne lade sig gøre i Netscape, selvom jeg har prøvet, men den viser overhovedet ingenting, heller ikke den lokale IP adresse, som hos Cyberesben.

Men er der nogen der fortjener pointene er det trods alt skywalker.

Så lav et svar, skywalker, så for du pointene.

Til bbe1379, tak for tilbudet, men jeg har ikke mulighed for at kører ASP.
Avatar billede flth Nybegynder
09. juli 1999 - 06:48 #9
Tillæg til foregående kommentar.
Grunden til at det ikke virkede første gang, var at jeg havde slået java fra i Netscape, selvom det er javascript, skal den åbenbart køre java, men nu virker den.
Så dit script skywalker fejler ikke noget, så lav et lille svar og du får pointene.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. juli 1999 - 04:14 #10
du laver en skjult frame der mailer alle data til dig.

så laver du en form på din side

<FORM ACTION="blabla" METHOD=POST TARGET="hidden" NAME="form1">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="ip">
</FORM>

og skriver

<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
document.form1.ip.value = java.net.InetAddress.getLocalHost();
document.form1.submit();
</SCRIPT>

hvis du mangler en mail form så skriv lige
Avatar billede gadget Nybegynder
28. juli 1999 - 17:30 #11
FLTH>> Skywalker er (af mystiske årsager) blevet smidt ud...

Han prøver i øjeblikket at finde ud af hvorfor..!

Peter Andersen
Avatar billede flth Nybegynder
31. juli 1999 - 06:43 #12
Cyberesben jeg er lidt i vildrede med dit svar, jeg skriver nemlig i en kommentar at jeg har fået et svar som virker fra skywalker og har bare ventet på at han gav et lille svar så han kunne få sine point.

Nu sker der jo ikke noget ved at man får flere løsninger, og har derfor prøvet din løsning, men jeg kan ikke få det til at virke og har nu flere spørgsmål, og da jeg ikke er ekspert er der nogle ting, der nok lige skal skæres ud i pap.

Som jeg læser dit svar, vil der blive sendt en e-mail automatisk med ip nummeret, og form koderne og javascript skal vel være i den skjulte frame?

IP nummeret virker jo kun i Netscape, men hvordan laver man en skjult frame i Netscape. Jeg troede at man satte framen til 0%. Det virker i Explorer, men ikke i Netscape 4.03.
En anden ting er at under <form> skal der, hvor du har skrevet blabla vel stå mailto: og min e-mail adresse.

Så kan jeg ikke se hvordan afsendelsen af e-mailen sker, normalt når man har en <form> skal man trykke på en submit knap, men jeg kan ikke se noget submit knap under form koderne og hvordan bliver der automatisk trykket på den?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 22:34 #13
kan du ikke acceptere mit svar eller noget?
Avatar billede flth Nybegynder
22. oktober 1999 - 21:28 #14
Jo, men der var noget jeg ikke kunne få til at virke eller forstod.
Avatar billede cybermike Nybegynder
12. september 2000 - 12:50 #15
Man kan få fat i environment variabel http_refer som indeholder den forige side, så burde man vel også kunne få fat i user_addr som indeholder ip adresse.

jeg er selv igang med at løse problemet med at findebrugerens ip adresse i javascript.
Avatar billede cybermike Nybegynder
12. september 2000 - 13:27 #16
fith>I det tilfælde at du HAR fået en løsning der virker så skal du vise den her, sådan er ekspertens regler, så kan vi andre også få glæde af det.
Avatar billede flth Nybegynder
13. september 2000 - 02:54 #17
Ja, men jeg fandt aldrig en løsning, så jeg opgav det, da der åbenbart ikke fandtes en løsning til Internet Explorer.