Avatar billede sif4ever Nybegynder
02. juli 2002 - 22:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kopier data fra en tabel til en anden

Hej

Jeg har 2 tabeller der er opbygget helt ens. Den ene der er data i den anden ikke. Nu vil jeg gerne kopier data fra den med data over til den uden. Hvordan gør man det??

INSERT INTO a.*
VALUES b.*
FROM b

eller...
Avatar billede lp Nybegynder
02. juli 2002 - 22:27 #1
det letteste er at bruge phpmyadmin (http://www.phpwizard.net) til det - den har en funktion der kan gøre det let for dig, men vil du gøre det selv, er metoden følgende:

CREATE TABLE `database`.`nytabel` ( `felt1` int(8) unsigned NOT NULL auto_increment, `felt2` varchar(100) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`felt1`) ) TYPE=MyISAM; INSERT INTO `database`.`nytabel` SELECT * FROM `database`.`gammeltabel`
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2002 - 22:29 #2