Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
02. juli 2002 - 20:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ftp-server med router

har lige fået adsl fra tdc med en liksys router med indbygget 4-ports-switch...

nu er det sådan at jeg gerne vil have en ftp-server kørende - men når jeg går online med mit ftp-program (g6 ftp-server) får den fat i den interne ip, og man kan ikke få adgang til den fra andre pc'ere (ved brug af ekstern ip)....

nogen der ved hvordan dette problem løses??

/(-Peter-)
Avatar billede thomashove Nybegynder
02. juli 2002 - 20:59 #1
routeren skal sættes op til at forwarde alt på port 21 (FTP) til din ftp-server.

hvis det er en router du har fået fra tdc har de muligvis allerede sat et bestemt ip nr. til at være ftp-server. Din computer skal så have dette nr.
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
02. juli 2002 - 21:40 #2
nu er alt på port 21 forwarded... gider du lige teste??
ip: 80.63.75.129 login: test/test
Avatar billede thomashove Nybegynder
02. juli 2002 - 21:50 #3
jeg er inde ;0)

det virker fint nok...
Avatar billede thomashove Nybegynder
02. juli 2002 - 21:52 #4
har også lige hentet "w2k service pack 1.exe" (bare lige for at teste at download også kører)
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
02. juli 2002 - 21:57 #5
ok.......
har hørt noget om at porte omkring 3000 (har lige spurgt en jeg kendte) skal indstilles til at overføre data i begge retninger... har du hørt noget om det???
Avatar billede thomashove Nybegynder
02. juli 2002 - 22:02 #6
3000 ??

nej det mener jeg ikke burde være nødvendigt - de fleste ftp servere kører på 21 og/eller 20

du kan jo prøve at åbne igen - så kan jeg uploade en test txt-fil
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
02. juli 2002 - 22:06 #7
er åbnet igen... med upload tilladelse... kommer du egentligt ind på første forsøg???
Avatar billede thomashove Nybegynder
02. juli 2002 - 22:08 #8
så ligger der en test.txt ;o)

og ja - kommer ind i første hug...
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
02. juli 2002 - 22:09 #9
ok... så virker det....
tak for hjælpen...
Avatar billede thomashove Nybegynder
02. juli 2002 - 22:10 #10
no problemo