Avatar billede danic Nybegynder
02. juli 2002 - 17:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 forspørgelser

Først skal jeg opdatere en række ved at ligge 10 til feltet ponits:

Jeg vil tror at det er noget a'la:

mysql_query("update user set points = '+10' where userID = '$userNumber'");

Derefter skal jeg finde de 10 rækker med det største antal points:

Jeg vil tror at det er noget a'la:

$result = mysql_query("select * from user where points.... ");
$number = mysql_num_rows($result);

Avatar billede lp Nybegynder
02. juli 2002 - 17:09 #1
mysql_query("update user set points = points+10 where userID = '$userNumber'");

$result = mysql_query("select * from user ORDER BY points DESC LIMIT 0, 10 ");
$number = mysql_num_rows($result);
Avatar billede danic Nybegynder
02. juli 2002 - 17:25 #2
$result = mysql_query("select * from user ORDER BY points DESC LIMIT 0, 10 ");
$number = mysql_num_rows($result);

viser kun et 1 tal den viser ikke det tal som der rent faktisk står i rækken points under den valgte bruger?
Avatar billede disky Nybegynder
02. juli 2002 - 17:28 #3
danic:
Post venligst KUN mysql kode, php er spam herinde
Avatar billede danic Nybegynder
02. juli 2002 - 17:34 #4
disky> ok

select * from user ORDER BY points DESC LIMIT 0, 10 => virker det var vist bare mig :)
Avatar billede danic Nybegynder
02. juli 2002 - 19:31 #5
lp> de virker begge :) kommer du med et svar???
Avatar billede lp Nybegynder
02. juli 2002 - 20:33 #6
svar :)