Avatar billede php_teddy Nybegynder
02. juli 2002 - 15:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cookie er underlig

Hej

Jeg sætter 2 cookies... i filen chat.php og et helt andet sted på siden skal man bruge den cookie der er sæt. Kan man det ?... Min gider ikke at få det til at virke :(

        SetCookie ("husern", $username, time()+93600);
        SetCookie ("huserp", $userpass, time()+93600);

I en HELT anden fil

  <input class=felt type="text" name="username" value="<? echo $husern; ?>">
                    </td>
                    <td>
                      <input class=felt type="password" name="userpass" value="<? echo $huserp; ?>">
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2002 - 15:29 #1
Jeg mener (er ikke helt sikker) at du kun kan access den cookie du har sat i samme bibliotek og underliggende biblioteker - i forhold til placeringen af den fil der har sat cookien - så hvis du vil kunne bruge den i hele træstrukturen, skal du sætte cookien i en fil som ligger i roden af din træstruktur!
Avatar billede php_teddy Nybegynder
02. juli 2002 - 15:31 #2
begge filer ligger i samme mappe
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. juli 2002 - 15:32 #3
så burde det ikke være et problem.
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
02. juli 2002 - 16:55 #4
Kan du få det til at virke fra den samme side? (altså hvis du f.eks. skriver echo $husern el. lign. på siden: Når du så reloader skulle den jo gerne udskrive (medmindre register_globals-tingen ikke er sat) - cookies er jo efterhånden blevet disabled som standard i rigtig mange browsere (fordi de regner med at folk bruger sessions i stedet fordi de kun kan hentes af samme site som de er sat eller sådannoget...)
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
02. juli 2002 - 16:56 #5
= 2 fejlkilder:
- cookies virker ikke som forventet på serveren pga. den dér register_globals tingen eller sådannoget (tror jeg nok...(! ?) )
- cookies virker ikke som forbentet på "klienten" pga. noget i browseren der er disabled
Avatar billede sukos Juniormester
02. juli 2002 - 17:32 #6
Prøv med:

<?php
if (isset($HTTP_COOKIE_VARS['husern'], $HTTP_COOKIE_VARS['huserp'])) {
$brugernavn = $HTTP_COOKIE_VARS['husern'];
$brugerpassword = $HTTP_COOKIE_VARS['huserp'];
}else{
$brugernavn = "";
$brugerpassword = "";
}
?>
<input class=felt type="text" name="username" value="<? echo $brugernavn; ?>">
                    </td>
                    <td>
                      <input class=felt type="password" name="userpass" value="<? echo $brugerpassword; ?>">

Hvis du ligger på en server med version 4.1.0 eller nyere, anbefales det at bruge $_COOKIE i stedet for $HTTP_COOKIE_VARS

Du kan også sætte en cookie og så trække de forskellige værdier ud, men det har jeg desværre ikke lige p.t. styr på :o)
Avatar billede php_teddy Nybegynder
02. juli 2002 - 18:50 #7
virker stadig ikke
Avatar billede sukos Juniormester
02. juli 2002 - 19:06 #8
hmm, bruger det selv her:
http://www.sukos.dk/cookie/
Avatar billede php_teddy Nybegynder
03. juli 2002 - 14:56 #9
hmmm hvordan gør jeg så jeg kan optage cookies
Avatar billede sukos Juniormester
03. juli 2002 - 17:45 #10
optage?
Avatar billede php_teddy Nybegynder
19. september 2002 - 11:27 #11
lukker nu fik det aldrig til at virke... lavet det via MySql istedt