Avatar billede mgr1972 Nybegynder
02. juli 2002 - 01:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Topliste til FTP??

Hejsa.

Men, jeg vil gerne have en topliste til ftp'er, men ved ikke hvordan, eller hvad jeg skal gøre, er der nogen som kan komme med et par gode råd ??

Og lad mig lige understrege at JEG IKKE DRIVER FTP, og er ligeglad med hvad folk gør med deres ftp, det bliver deres ansvar.

Det er noget lignende http://www.t50.com eller noget i den retning.

Kom med et godt råd, eller et bud på hvordan jeg håndterer dette her.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
02. juli 2002 - 07:31 #1
Hvis jeg har forstået dig korrekt ( hvilket absolut ikk eer sikkert ;o) så ville jeg lave negle links til de forskellige sites. Når en bruger klikker på et link indsættet du linket i din DB.

Når du så skal lave toplisten kan du bruge en sql som den her.
SELECT "Link" ,count( "link") as mycount
FROM "HitStat"
GROUP BY "Link"
ORDER BY mycount DESC  ;

Efter du har trukket sql'en ud skal du bare loope gennem dit recordset ud skrive dit topliste.

//akj
Avatar billede mgr1972 Nybegynder
02. juli 2002 - 13:04 #2
dk_akj>> ehh, det lyder meget rigtigt, borset fra at jeg ikke har forstand på SQL.

kan det der laves i ASP, og hvad er det der SQL ??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
02. juli 2002 - 13:13 #3
Jeps det kan laves i asp, hvor meget kender du til asp ??

SQL = Standard Query Language, et fælles sprog for alle databaser.

//akj
Avatar billede mgr1972 Nybegynder
02. juli 2002 - 13:27 #4
dk_akj>> ehh, ikke ret meget, jeg plejer at betale mig fra at få det lavet, ka ikke hitte rundt i det.

Har oxo prøvet at lære databaser, men det er meget forvirrende.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
02. juli 2002 - 14:31 #5
Jeg har lige flikket et eks. sammen som du kan arbejde videre med.
http://www.swk-surf.dk/akj/stat.zip

Alle 4 filer skal ligge i den samme folder.

//akj
Avatar billede mgr1972 Nybegynder
02. juli 2002 - 16:28 #6
dk_akj>> arbejde videre med ???
er der meget arbejde i det endnu ???
Avatar billede mgr1972 Nybegynder
02. juli 2002 - 16:50 #7
Mem kan du ikke lave det sådan at der står "hits" ude til højre??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
02. juli 2002 - 20:43 #8
ret denne linie i stat.asp
response.write "<td>" & rs("mycount")& "</td>"
til
response.write "<td>" & rs("mycount")& " hits</td>"

Arbejde videre, du skal vel have lavet et lidt andet design på det, hvis man kan tale om der er design på mit eksempel.

//akj
Avatar billede mgr1972 Nybegynder
02. juli 2002 - 23:12 #9
dk_akj>> det er lidt forkert, jeg har kun brug for den liste som ligger inde under "stat", kan den laves i en tabel, og så den virker når man klikker på et link ???
Avatar billede dk_akj Nybegynder
03. juli 2002 - 07:20 #10
***** gem denne kode som opret.html ***************************

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Opret link</title>
</head>

<body>
<form action="hitcounter.asp">
Hust at angive linket som http://www.whatever.whereever <br><br>
<input type="text" name="link" maxlength="100">
<input type="submit" name="create" value="Opret link">
</form>
</body>
</html>

*****Slut ************************

****** Denne kode erstatter den index.asp du har.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Links</title>
</head>

<body>
<%

Response.Expires = 0
Response.Expiresabsolute = Now() - 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"

dim conn, strDSN
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")

'--- Database forbindelse ---
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " &_
"DBQ=" & Server.Mappath("hits.mdb") & "; password=test"
Conn.Open strDSN
sql = "SELECT link,count(link) as mycount FROM hits group by link order by count(link) desc "

set rs = conn.execute (sql)
response.write "<table width=300 border=1 align=center>"
response.write "<tr><td>Link</td>"
response.write "<td>Hits</td></tr>"

do while not rs.eof
    response.write "<tr>"
    response.write "<td> <a href=hitcounter.asp?link=" & rs("link")&">" &rs("link")& "</td>"
    response.write "<td>" & rs("mycount")& "</td>"
    response.write "</tr>"
    rs.movenext
loop

response.write "</table>"

%>
</table>
<br><br>
</body>
</html>
***************************************************

filen stat.asp bruges ikke mere.

//akj
Avatar billede mgr1972 Nybegynder
03. juli 2002 - 08:33 #11
dk_akj>> Mange tusind tak, lige en sidste ting, kan man udskifte linket med et banner, og få det hele centreret, oxo teksten ??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
03. juli 2002 - 08:46 #12
Hvis du skal have et banner eller grafik vist i tabellen skal der laves om i databasen, da sourcen til grafikken jo skal følge linket.

Denne index.asp centrerer texterne.

//akj

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Links</title>
</head>

<body>
<%

Response.Expires = 0
Response.Expiresabsolute = Now() - 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"

dim conn, strDSN
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")

'--- Database forbindelse ---
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " &_
"DBQ=" & Server.Mappath("hits.mdb") & "; password=test"
Conn.Open strDSN
sql = "SELECT link,count(link) as mycount FROM hits group by link order by count(link) desc "

set rs = conn.execute (sql)
response.write "<table width=300 border=1 align=center>"
response.write "<tr><td align=center >Link</td>"
response.write "<td align=center >Hits</td></tr>"

do while not rs.eof
    response.write "<tr>"
    response.write "<td align=center> <a href=hitcounter.asp?link=" & rs("link")&">" &rs("link")& "</td>"
    response.write "<td align=center>" & rs("mycount")& "</td>"
    response.write "</tr>"
    rs.movenext
loop

response.write "</table>"

%>

</table>
<br><br>
</body>
</html>