Avatar billede humpfrey Nybegynder
01. juli 2002 - 23:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Jeg leder efter en PHP gæstebog

Hej, er der nogen af jer hajer, som kan hjælpe med coden til en gæstebog i PHP? den skal ikke virke med en database, men skrive i en tekstfil.
Ud over koden , ville det være rart med en forklaring, hvad det er koden laver...)
MVH Humpfrey
Avatar billede sukos Juniormester
02. juli 2002 - 06:20 #1
Ville det ikke være mere relevant at stille spm i PHP-kategorien?
http://www.eksperten.dk/kat/2/

Men ellers er det nu heller ikke så svært at lave.

http://dk.php.net/manual/en/function.fopen.php

Men kan da også godt lave et til dig! :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2002 - 08:35 #2
Du kan finde mindst en her

http://www.proxy2.de/scripts.php
Avatar billede humpfrey Nybegynder
02. juli 2002 - 12:04 #3
Hej sukos, du har nok ret i at spørgsmålet skulle have været stillet i kategorien PHP. Jeg synes nu at det ser lige lidt indviklet ud, så hvis du kan lave en som virker vil jeg være glad, og point'erne er dine.
Hej Bufferzone, jeg har kigget på dit link, og de scripts der ligger der er med MySql, og det skal det ikke være.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2002 - 18:01 #4
Der er ret let at ændre databasen til stort set hvad som helst, Hvis du navngiver tabeller og kolonne i begge databaser ens, er det kun få liniers kode der skal ændres
Avatar billede sukos Juniormester
02. juli 2002 - 18:22 #5
Ja, altså bufferzone har jo ret, men hvis du ikke er så meget inde i php forstår jeg godt du gerne vil køre det på en txt-fil.
Havde det selv på samme måde da jeg startede med at lære noget php.
Og desuden er det mit indtryk at php's håndtering af txt-filer går lynhurtigt? Kan dog ikke dokumentere det :o)
Og det vil jo helt klart kunne bruges på sider uden de mange hits.
Og det kræver jo langt mindre programmering.

Under alle omstændigheder vil jeg prøve at lave noget som kommer ud at ligge på www.sukos.dk
Avatar billede humpfrey Nybegynder
02. juli 2002 - 22:26 #6
Hej Bufferzone, Sukos siger at du har ret i at det er nemt at ændre i datanbasen, men der er jeg altså ude på dybt vand, det har jeg ikke en hylende f.. forstand på....)) Humpfrey
Avatar billede jpeg Nybegynder
07. juli 2002 - 19:10 #7
Kig her : http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Guestbooks/
Der er alt hvad hjertet begærer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2002 - 21:57 #8
Fair nok. Jeg har det sådan, at jeg ikke er ret bekymret over hvad jeg har forstand på her og nu, alt kan læres, og vil blive lært, hvis jeg bare får tid nok
Avatar billede humpfrey Nybegynder
07. juli 2002 - 22:15 #9
Hej Jpeg, tak for linket. Jeg havde allerede været derinde, men jeg har det underligt med at installere noget, jeg ikke hved hvad laver. I mange af de scripts (når man kigger i koden) mailes der et eller andet sted hen, tilsyneladende en funktion der skal være der ( jeg fatter bare ikke hvorfor) MVH Humpfrey
Avatar billede jpeg Nybegynder
07. juli 2002 - 23:15 #10
Der er næsten altid en funktion der kan maile webmasteren når der er indlæg i gæstebogen.
Jeg plejer selv at kigge koden efter, og har indtil dato ikke fundet "ond" kode i noget af det der er på HotScripts.
Avatar billede sukos Juniormester
08. juli 2002 - 06:40 #11
Og at lave en gæstebog baseret på en txt-fil er nok også en god øvelse i at lære noget PHP.
Det kan jo spænde fra at være meget simpelt, til ret så avanceret.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
08. juli 2002 - 19:48 #12
Jeg er næsten overvældet af de svar jeg  har fået, jeg befinder mig i et ekspertpanel og udlover point (måske ikke nók), for at få eksperthjælp til at få lavet en gæstebog i php, og har indtil videre fået link til hvad jeg selv har kunnet finde på nettet( hvis jeg er i stand til at finde ind her på eksperten, kan jeg også finde links til (næsten) hvadsomhelst ). Sukos sagde at han ville lave nogen som ville komme til at ligge på hans hjemme side www.sukos.dk men har indtil nu kun sagt at det er god træning at selv at lave den...
Avatar billede sukos Juniormester
08. juli 2002 - 20:01 #13
Og jeg træner osse! :o)
Som jeg sagde på ICQ, det ta'r sgu nemt overhånd, og egentlig gælder det om (for mig) i første omgang at lave noget som er simpelt, men alligevel "sikkert".

Og det er ikke hele tiden jeg sidder med det, er desværre også nødt til at arbejde for at tjene lidt monetos, havde ellers forestillet mig at det højst ville ta' en dag eller to, men jeg vil ikke lægge noget ud som "bare er pis"
Ikke at resultatet måske ikke bliver så'n, men sukos.dk skal stille og roligt bygges op til noget fornuftig php.

Og hvis nu du svarer selv, og accepterer dit svar, så prøv en gang at stille samme spm i PHP-kategorien, der vil sikkert komme en del forslag, (og links :o] )
Avatar billede humpfrey Nybegynder
08. juli 2002 - 22:31 #14
Til Sukos, jeg synes at det er al ære værd, at du vil lave noget som " bare er pis" og øeh det med at svare selv er det for at hente de point´s tilbage og så lægge dem over i kategogien PHP ? Humpfrey
Avatar billede humpfrey Nybegynder
08. juli 2002 - 22:32 #15
øeh , Meget UNDSKYLD der skulle have stået "IKKE er pis" Humpfrey
Avatar billede sukos Juniormester
09. juli 2002 - 06:56 #16
jøps! :o) (til det med point)

b.t.w. laver jeg nu også en del "pis" ret tit! :o)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
09. juli 2002 - 15:42 #17
hehe, ok Sukos :0)