Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 22:48 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Anbefald script

Okay jeg kan godt lave et anbefal script! men er der en som kan hjælpe mig med at lave et anbefal script hvor man tager adressen/linket i adresse baren og sender linket til den ønskede person?
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
01. juli 2002 - 22:50 #1
ja, så skal du bruge variablen $_SERVER['PHP_SELF'];
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
01. juli 2002 - 22:50 #2
Den indeholder navnet på scriptet - så ska du bare lægge http://www.domæne.dk/ til
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
01. juli 2002 - 22:53 #3
fx:
$rec_this = "http://www.ditdomæne.dk/".$_SERVER[PHP_SELF];

mail("til@dig.dk", "$rec_this", "$body", "From: Mig<$email>");
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
01. juli 2002 - 22:54 #4
eller brug den her:
$_SERVER['SCRIPT_FILENAME'];
Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 23:00 #5
Ok du kan ikke lige poste det fulde script?
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
01. juli 2002 - 23:01 #6
øhmm... har ikke lige et fuldt script, men jeg kan sætte det ind i det du sagde du havde lavet... hvis du poster det her.
Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 23:02 #7
ok
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
01. juli 2002 - 23:08 #8
$from = "din@mail.dk";
$body = "bla bla bla bla";

$subject = "http://www.ditdomæne.dk".$_SERVER[PHP_SELF];

mail("$send_to_email", "$subject", "$body", "From: thejoint<$from>");
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. juli 2002 - 23:18 #9
følgende laver både host og scriptnavn:

$_SERVER['SERVER_NAME']._SERVER['REQUEST_URI']
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. juli 2002 - 23:19 #10
glemte et $ til nummer to variabel...
Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 23:20 #11
okay her er den
Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 23:20 #12
<?PHP
// Your site name for use in the email
$site_name="www.your-domain.co.uk";
// Your message for the email
$text="Hi there, take a look at this great site that I found $site_name";
// Title of email
$title="A message from your friend $sendername";
// Thank you page for users
$thankspage="http://www.your-domain.co.uk/about.php";

// START CODE, DO NOT CHANGE ANYTHING BELOW THIS LINE

// check email addresses

$x1 = ereg("^[0-9a-z]([-_.]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,3}$",$senderemail);
    if($x1==0)
    # if no valid email address entered, display no email message
    {
    echo "<div align=center>You <b>must</b> specify a valid email address for yourself.
    <a href=java script:history.back(-1)>Return to the form</a>.</div>";
    exit;
    }

if ($email<>"") {
  $x2 = ereg("^[0-9a-z]([-_.]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,3}$",$email);
if($x2==0)
  # if no valid email address entered, display no email message
  {
  echo "<div align=center>!!ERROR!!<br>The first email address you entered is invalid.
  <a href=java script:history.back(-1)>Return to the
  form</a>.</div>";
  }

if ($email2<>"")
{
$x3 = ereg("^[0-9a-z]([-_.]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,3}$",$email2);
    if($x3==0)
    # if no valid email address entered, display no email message
    {
    echo "<div align=center>!!ERROR!!The second email address you entered is invalid.
    <a href=java script:history.back(-1)>Return to the
    form</a>.</div>";
    }

if ($email3<>"")
{
$x4 = ereg("^[0-9a-z]([-_.]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,3}$",$email3);
    if($x4==0)
    # if no valid email address entered, display no email message
    {
    echo "<div align=center>!!ERROR!!The third email address you entered
    is invalid. <a href=java script:history.back(-1)>Return to the form</a>.</div>";
    }
if (($x2!=0) || ($x3!=0) || ($x4!=0))
  {
  mail("$email", "$title", "$text", "From: \"$sendername\" $senderemail\n");
  mail("$email2", "$title", "$text", "From: \"$sendername\" $senderemail\n");
  mail("$email3", "$title", "$text", "From: \"$sendername\" $senderemail\n");

  // return thank you page
  header("Location: $thankspage");
  }

?>
Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 23:21 #13
Den virker måske alligevel....
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
01. juli 2002 - 23:22 #14
Ellers prøv at sætte min ind:
$from = "din@mail.dk";
$body = "bla bla bla bla";

$subject = "http://www.ditdomæne.dk".$_SERVER[PHP_SELF];

mail("$send_to_email", "$subject", "$body", "From: thejoint<$from>");
Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 23:25 #15
ok hvor skal den cirka stå henne?
Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 23:30 #16
Tror jeg har mistet overblikket gik udfra en guide på en englesk side...
Avatar billede thejoint Nybegynder
01. juli 2002 - 23:41 #17
Der er ikke en som kan sende mig en adresse til en anbefal guide på dansk?
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
02. juli 2002 - 08:48 #18
Du skal godt nok logge ind - men et udemærket script:
http://www.solutions2all.dk/source_show.asp?id=106
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
02. juli 2002 - 08:48 #19
... Du kan forøvrigt se en oversigt her:
http://www.solutions2all.dk/source_default.asp?id=4&langid=2
Avatar billede thejoint Nybegynder
04. juli 2002 - 14:49 #20
de er ikke gode nok så jeg måtte selv lave et og det gik faktisk :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
05. juli 2002 - 01:34 #21
Kan vi se det du har lavet?
Avatar billede thejoint Nybegynder
05. juli 2002 - 12:30 #22
Jo 2 sek
Avatar billede thejoint Nybegynder
05. juli 2002 - 12:31 #23
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<form name="form1" method="post" action="">
  <p>
    <input name="dig" type="text" id="dig" value="dit navn">
    <input name="textfield2" type="text" value="din e-mail">
  </p>
  <p>
    <input name="navn" type="text" id="navn" value="vens navn">
    <input name="mail" type="text" value="vens e-mail">
  </p>
  <p>
    <input type="submit" name="Submit" value="Afsend">
  </p>
  </form>
<? if($mail == "")
{
print ("Fejl - udfyld venligst alle felterne");
}
else
{
mail("$mail","Hey tjek denne side - et must","Hej $navn Jeg vil anbefale at du tjekker denne side, endelig en side med kvalitet.. hilsen $dig");
print("Ok - E-mailen er afsendt");
}
?>
</body>
</html>
Avatar billede thejoint Nybegynder
05. juli 2002 - 12:32 #24
Det virker efter hensigten...