Avatar billede flemminghave Nybegynder
01. juli 2002 - 17:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp med ny Pc

Jeg er ved at samle en ny Pc og ville høre om det jeg samler mig skulle være godt nok.

Det jeg fører over i den nye er:

"Harddisk" Seagate Barracuda IV 80GB Fluid
"Grafikkort" AGP-V8440 TV-Out + DVI (Geforce 4 TI 4400)

Og det nye jeg køber er:

"Kabinet" Chieftec Dragon Full Tower DA-01SLD ATX
"Bundkort" Soltek ATX Athlon/Duron VIA ApolloKT333
"Ram" 2*Samsung 512 MB DDR RAM 2700 (PC333)
"Processor" AMD Athlon XP 1900+ 1.60 Ghz BOXED
"Køler" Thermaltake Silent Viking / Lydløs 21db
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 17:41 #1
med forbehold for at du mangler løsdele såsom diskdrev, cd-drev o.s.v. ser det godt ud.
Lille men er kabinettet, som ikke er helt lydsvagt. (ser du har valgt en Silent Viking)... Lydsvage PSU'er er dog lidt dyrere, men ellers er "Noise Control"'s PSU'er udemærket og lydsvage.. deraf navnet =)
Avatar billede blahblah-blahblah Nybegynder
01. juli 2002 - 17:42 #2
BLÆRET SPAND!! Hvad gav du for det Grafikkort???
Avatar billede flemminghave Nybegynder
01. juli 2002 - 17:45 #3
Jeg har de forskellige ting som netkort og brænder og div. ekstra ting.
Brænder er Lite-on 24-10-40, netkort er 3Com, panasonic floppydrev(lydsvag). Og div tilbehør.
Avatar billede flemminghave Nybegynder
01. juli 2002 - 17:48 #4
--> blahblah.... Grafikkortet ligger lige nu på omkring 2400kr. Hvis du kigger under asus grafikkort på www.edbpriser.dk
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 17:50 #5
Det lyder som en kanon computer...

Helt subjektivt er dog prisen hvor jeg selv ville have valgt et Geforce 3 i stedet, da prisen taget i betragtning ville give mere "value" for pengene.

Men vil du gerne have en lydsvag computer burde du måske overveje at smide en anden PSU i... selvom det naturligvis ikke behøver at være første prioritet =)
Avatar billede donwang Nybegynder
01. juli 2002 - 17:53 #6
Jeg syntes du skal købe dette bundkort http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837939 i stedet for, og købe en Maxtor 80 Gb fluid harddisc i stedet for.
Avatar billede flemminghave Nybegynder
01. juli 2002 - 17:56 #7
--> donwang.. Det er faktisk det bundkort jeg har valgt;-) Hvad angår harddisken har jeg allerede købt den, den sidder i min gamle Pc..
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 19:26 #8
Maxtor eller Seagate... Stort set samme valg så vidt jeg kan se =)
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
01. juli 2002 - 20:39 #9
Dette er den putter jeg har sat sammen.

Bundkort  :MSI Socket 478, 645E MAX2-LRU (raid)
Processor  :Socket 478, In a Box, Pentium 4 2.0GHz, 512Kb, ´Northwood
Harddiske  :Maxtor D740X 80.0GB, IDE133 (Fluid)
Grafikkort :MSI Geforce 4 Ti4600-VTD
Ram        :DDR PC2700 256MB (Samsung)

og så kommer der selfølge lige et DVD drev og et diskette drev + kabinet

Total løber systemet op i 10800 kr inc alt
så skulle dt også sparke røv.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
01. juli 2002 - 21:11 #10
Der er ikke nogen grund til at købe en "Boxed" CPU.
Boxed betyder at der er køler med,men da du har bestilt en Silent Viking får du bare en køler i overskud.
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
03. juli 2002 - 22:55 #11
tja som jeg ser det så er det en heftig maskine du der har fået samlet og hvad angå AMD / P4  ja så kan nogle lide moren og andre datteren, Dit valg af bundkort ser jo også fornuftigt ud, der vil ALTID være et der har fået bedere omtale et eller andet sted, og så koster det bare lige 200 kr mere, men 200 her og der bliver sku lige pludselig til mange penge, jeg ærger mig over at jeg ikke købte det første jeg havde bestemt mig for for nu er det sku lige pludselig blevet meget dyre som først udregnet, hvis man skulle noget så var det at vente til efteråret for der "skulle" priserne jo falde, men på den anden side hvis det er her og nu man vil have det så kan det jo også være lige meget, hvad det koster om 2 md.
Men med min ringe erfaring så ser det sku meget godt ud, så Held og lykke med systemet.