Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
30. juni 2002 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indbrud i database

Jeg har en brugerdatabase.
Hvordan kan uønskede brugere få adgang til den?
Hvad kan jeg gøre for at sikre den mest muligt efter jeg har oprettet forbindelse til mysql og på hvilken måde kan andre komme ind i databasen, hvis jeg ikke har afsluttet mysql korrekt?!
Er det umuligt for andre at komme ind i databasen, hvis jeg husker at lukke databasen med mysql_close(); efter hver forbindelse??
Er der noget jeg selv kan teste, for at se om den er sikker?
Avatar billede hansk Nybegynder
01. juli 2002 - 10:31 #1
Du kan lave sikkerhed på forskellige niveauer.
Jeg kan se at du har en MySql db som du bruger via en hjemmeside.
Jeg kan ikke se hvilken sikkerhed du allerede har bygget ind i den.
Men du kan da forbedre sikkerheden ved at kun give læseadgang til databasen fra din hjemmeside.
mysql_close lukker ikke databasen ned, den lukker kun den forbindelse der er åben fra din hjemmeside.
Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
02. juli 2002 - 00:55 #2
Ja, det er en mysql-database.
Hvordan kan andre komme ind i databasen? Hvad gør de for at kunne se databasen?
Er der andre muligheder end at gå ind og hacke databasen, hvis jeg lukker forbindelsen?
Det eneste jeg har sikret mig, det er at lukke forbindelsen til mysql.
Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
06. juli 2002 - 01:52 #3
Okay, ingen der kan svare på det...