Avatar billede frydin Nybegynder
30. juni 2002 - 14:25 Der er 9 kommentarer

Joint counter-strike server

jeg har en button men jeg vil gerne have når man trykker på den button så går jointer den en server
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
30. juni 2002 - 15:10 #1
ryg en fed :)

jeg ved at man inde på Boomtown, har de sådan et script, der sikkert kan skrives om til delphi...

ellers er det vil at bruge en alm. ShellExecute(), hvor man putter en parameter ind med serverens IP... men hvordan ved jeg ikke :(

Fx: ShellExecute(Handle, 'open', 'c:\half-life\cs\cs.exe', 'nogle parametere her', 'c:\half-life\cs\', SW_NORMAL);
så skal den bare lige rettes til, med sti og filnavn, samt den der parameter... måske /server:111.111.111.111:2750

Prøv :D
Avatar billede frydin Nybegynder
30. juni 2002 - 15:18 #2
hvis du ved hvor det er kan du så ikke lige finde det link...
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
30. juni 2002 - 15:36 #3
du kan også gøre noget andet:

www.experts-exchange.com kan du oprette en profil, og derefter stille et spm vedr dette... så får du rigtig mange bud! eller prøv først at søge i PAQ... det bedste af det hele: det er gratis :)
Avatar billede sprox Nybegynder
01. juli 2002 - 00:22 #4
tilføj shellapi i din uses clause

og så brug den her kode som den f.eks. ku se ud:
procedure tform1.bla;
begin
ShellExecute(Handle, 'open', PChar('c:\hl\hl.exe -game cstrike -connect game004.boomtown.net:27302'), '', '', SW_SHOW);
end;

overstående kode vil connect til boomtown nr 18 som har ip'en game004.boomtown.net:27302

// sprox
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
01. juli 2002 - 14:14 #5
ja det var jo det jeg sagde... en ShellExecute() med lidt parametere... hehe...

tillykke til sprox for de 200 point :)
Avatar billede dkn Nybegynder
01. juli 2002 - 21:04 #6
Det boomtown clienten gør er jo at skrive i registrerings db'en, og lave en nye protocol til IE. Du kan jo søge om hvordan man laver sådanne protocoler, eller har jeg vist noget kode til det.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2002 - 21:47 #7
Du skal skrive:

begin
ShellExecute(Handle, 'open', PChar('C:\SIERRA\Half-Life\hl.exe'), '-console -game cstrike -connect game004.boomtown.net:27302', '', SW_SHOW);
end;
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2002 - 12:36 #8
Hovsa det var sådan det skulle skrives:

ShellExecute(Handle, 'open', PChar('C:\SIERRA\Half-Life\hl.exe'), '-console -game cstrike +connect game004.boomtown.net:27302', '', SW_SHOW);
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
02. september 2002 - 20:48 #9
måske var det en god idé at finde HL præcise sti i registrerings editoren, hvis nu man tilfældigvis har valgt installere det i en anden mappe ;)