Avatar billede 4u2x Nybegynder
30. juni 2002 - 12:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad, hvilken og hvordan?

Hvad mener man med SQL Server? er det MS SQL eller MySQL, eller noget helt tredje?

Og hvordan opretter jeg et brugernavn og password på MS SQL Server?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 12:54 #1
>Hvad mener man med SQL Server? er det MS SQL eller MySQL?

Begge dele.

>Og hvordan opretter jeg et brugernavn og password på MS SQL Server?
Skal du lige uddybe lidt.
Avatar billede orca Nybegynder
30. juni 2002 - 12:55 #2
MsSQL Bliver ofte omtalt som en SQL Server. Du opretter et brugernavn og password ved at klikke dig ind i Security mappen på den valgte server. Højreklikker og vælger "Add user" (tror jeg nok den hedder). Der skriver du brugernavn, kodeord og evt vælger en default database.

Mvh Mark
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. juni 2002 - 12:57 #3
SQL betyder Structured Query Language .. Det en betegnelse, MySQL, MsSQL osv høre ind under den kategori.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. juni 2002 - 12:58 #4
en sql-server er så vidt jeg husker den, som behandler alle dine udtræk osv osv.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
30. juni 2002 - 12:59 #5
hvor er Security mappen?
Avatar billede orca Nybegynder
30. juni 2002 - 13:31 #6
4u2x -> Nu gik jeg ud fra at du havde Enterprise Manager, i den klikker du på MS SQL servers -> Din gruppe -> Din sql server -> Mappen security.

Hvis ikke du har Enterprise Manager er det straks lidt mere avanceret. Og hvis ikke selv du kører SQL Serveren har du højst sandsynligt ikke adgang til at oprette logins.

Mvh Mark
Avatar billede 4u2x Nybegynder
30. juni 2002 - 13:33 #7
serveren ligger på min egen computer....
Avatar billede orca Nybegynder
30. juni 2002 - 13:35 #8
Så har du vel Enterprise Manager?
Avatar billede 4u2x Nybegynder
30. juni 2002 - 14:00 #9
jeg har fået installeret Microsoft SQL Server Engine Desktop
Avatar billede orca Nybegynder
30. juni 2002 - 14:16 #10
Avatar billede 4u2x Nybegynder
30. juni 2002 - 14:24 #11
jeg kan ik finde ud af det!!

er der ikke et nemmere program??
Avatar billede orca Nybegynder
30. juni 2002 - 14:47 #12
Der findes faktisk ikke et freeware program til administrering af SQL Server. Jeg har lavet en online redigering af SQL server databaser, men det er indtil videre kun til redigering af tabeller, felter og data. Ikke til logins.

Prøv evt at søg efter en trial version af SQL Server på Microsofts side, jeg ved de har haft det på et tidspunkt (der følger Enterprise Manager med)
Avatar billede orca Nybegynder
30. juni 2002 - 17:19 #13
Tak for point :)