Avatar billede aneez Nybegynder
29. juni 2002 - 23:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

AMD Thunderbird VCore

er der nogen der ved hvor jeg kan finde specifikationer på hvor meget VCore jeg skal give min AMD Thunderbird 1.2 GHz 200 FSB? den er nemlig ualmindelig høj efter at jeg har skiftet motherboard og jeg mistænker lidt vcore for at stå for højt :)

/Aneez
Avatar billede xorioz Nybegynder
30. juni 2002 - 00:01 #1
køb vandkøling og oc din cpu for vildt...
Avatar billede aneez Nybegynder
30. juni 2002 - 00:03 #2
og det mener du skulle hjælpe på at den allerede er for varm? hehe
Avatar billede profix_ Nybegynder
30. juni 2002 - 00:05 #3
"Overclocking Limits

Thunderbird
For the Thunderbird, I only managed to reach 105MHz FSB stably (105 x 7 = 735MHz) using the beta BIOS. Despite upping the Vcore to its max settable 1.80V, I still couldn’t push it any further.

But as I had to return the loaned Thunderbird to the local MSI distributor, I couldn’t personally verify if it manages higher FSBs under the revised V1.20 MSI BIOS.

(Yet, I did receive an email afterward from the local MSI distributor, stating that the new BIOS enabled that particular Thunderbird to attain 110 FSB comfortably.)

Duron
For the Duron, I achieved better results, reaching 110MHz FSB (110 x 6.5 = 715MHz) without problems under a default Vcore setting! On the revised V1.20 BIOS, I managed slightly higher – 111MHz FSB (111 x 6.5 = 722MHz).

I also discovered that both CPUs seemed highly dependent on Vio increments, where it had to be increased from 3.30V to 3.45V for overclocking stability. For some unknown reason, increasing Vcore values doesn’t seem to help overclocking.

Yet, I believe that implementing a better cooling facility may alleviate this, as both CPUs already run quite hot at default settings. Coupled with the stock Intel heatsink / fan combo, the Thunderbird and Duron runs at 42 deg C & 36 deg C respectively! Moreover, this is under an open case environment of 25 deg C ambient temperature!

With only a 5 to 10% increase in FSB possible, this points (again) to instabilities from an overclocked EV6 200MHz bus. There is definite potential for faster clock-rates judging from the ability to overclock at default Vcore settings. Just that this may only be achieved with a multiplier unlock facility. "

se mere på http://www.hardware-one.com
Avatar billede aneez Nybegynder
30. juni 2002 - 00:12 #4
jeg søger ikke hvor højt den kan komme

men hvor meget den skal have som standart
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2002 - 00:37 #5
Ca. 1,7V skal den være på.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 01:27 #6
Min egen 1.4GHz T-Bird er 1.78V, hvis det er til nogen hjælp. Og jeg har ikke ændret på spændingen, fordi jeg ikke kan OCe en CPU, som er på 55C idle, og 60-65C ved full load.

Grundet, at jeg ikke kan finde noget ordenlig køling til CPUen! :/
Avatar billede halifax Nybegynder
30. juni 2002 - 02:48 #7
Ifølge en cpu oversigt fra Alt om Data
Athlon 1200 og andre tilsvarende med 0,18 teknologi: 1,75v
Avatar billede aneez Nybegynder
30. juni 2002 - 10:29 #8
ok takker

den står til 1.75v

men jeg forstår bare ik at før jeg skiftede bundkort var den på 57 grader ved full load og nu er den på 69 grader :(
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 13:29 #9
Det kan f.eks. være fordi, at sokkelen ikke er helt som den på det gamle motherboard, og at din køler, måske ikke får kølet hele CPUen ned.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. juni 2002 - 15:12 #10
69 grader er godt nok høj, når du har kunnet holde den omkring 57. Har du fået køleren monteret med god, tæt kontakt ned på cpu'en og med en smule kølepaste imellem? Ellers kan lidt af forklaringen ligge der.