Avatar billede kds Nybegynder
14. august 2000 - 18:05 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Mysql_query

Jeg ville gerne laver en søgning på Katid og Subid på samme tid, hvordan gør jeg ??
Har kun (\"SELECT * FROM downloads WHERE Katid like \'$Katid\' ORDER BY name\");
Avatar billede lojmann Nybegynder
14. august 2000 - 18:08 #1
Kan du ikke bare sætte AND Subid like \'$Subid\' ind efter det med Katid???
(kun et gæt)
Avatar billede tfylliv Nybegynder
14. august 2000 - 18:10 #2
F.eks \"select * from downloads where katid=\'$katid\' AND subid=\'$subid\'\"

Du bliver nok lige nødt til at søge hvad det er det vil søge efter, altså på hvilken måde du vil kombinere dem
Avatar billede kds Nybegynder
14. august 2000 - 18:14 #3
Vil det sige at hvis jeg skriver data.php?Katid=1&Subid=1 skulle det virke ??
Avatar billede lojmann Nybegynder
14. august 2000 - 18:14 #4
Prøv :)
Avatar billede elk Nybegynder
14. august 2000 - 18:15 #5
ex

mysql_query (\"select * from doanloads where (katid like \'%$katid%\') or (subid like \'%$subid%\') order by name\");
Avatar billede elk Nybegynder
14. august 2000 - 18:15 #6
der skulle vist have stået downloads ;)
Avatar billede kds Nybegynder
14. august 2000 - 18:18 #7
>>lojmann  ok virkede ikk :-() hvad så ??
Avatar billede lojmann Nybegynder
14. august 2000 - 18:19 #8
Har laedet mig inspirere af ELK:

mysql_query (\"select * from doanloads where (katid like \'%$katid%\') AND (subid like \'%$subid%\') order by name\");
Avatar billede tfylliv Nybegynder
14. august 2000 - 18:23 #9
> data.php?Katid=1&Subid=1

Hvis du lige prøver med små bogstaver, så går det såmænd nok. :-)
Avatar billede kds Nybegynder
14. august 2000 - 18:31 #10
Ja så kør den takke for den hurtige respons, rart at side med et problem man kan få rette til så hurtigt.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
21. august 2000 - 19:43 #11
er \"...where katid=\'$katid\'\" og ...\"where katid like \'$katid\'\" det samme?