Avatar billede mss Nybegynder
29. juni 2002 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sletteforespørgsel - Simpel men med fejl.... Hvorfor og hvordan

Jeg har to tabeller x og y.

Jeg ønsker at slette alle de poster i email, som står i fjernemail010702.

Jeg har lavet en forespørgsel der ser således ud:

DELETE email.*, email.email
FROM email RIGHT JOIN Fjernemail010702 ON email.email = Fjernemail010702.Fjernemail
WHERE (((email.email)=[Fjernemail010702]![Fjernemail]));

Mit problem er blot at den skirver at jeg ikke kan slette de angivne rækker....

Hvorfor og hvordan skal min forespørgsel i såfald se ud??
Avatar billede itbjarne Nybegynder
29. juni 2002 - 16:53 #1
Du kan ikke slette enkelte rækker men kun fulde poster. Prøv DELETE * FROM email RIGHT JOIN Fjernemail010702 ON email.email = Fjernemail010702.Fjernemail
WHERE (((email.email)=[Fjernemail010702]![Fjernemail]));
Avatar billede itbjarne Nybegynder
29. juni 2002 - 16:54 #2
Iøvrigt, hvis du kun vil slette enkelte felter i en hel post (og ikke hele posten), skal du anvende UPDATE istedet da du derved opdaterer de enkelte felter i en record. Eks.:
UPDATE tabelnavn SET felt1 = 'værdi1', felt2 = 'værdi2' WHERE....
Avatar billede hansk Nybegynder
29. juni 2002 - 20:59 #3
Fik du det til at virke?
Jeg har ikke set denne syntaks for delete før.
Prøv evt.
DELETE FROM email where email.email in (select Fjernemail010702.Fjernemail
from Fjernemail010702)
Avatar billede mss Nybegynder
30. juni 2002 - 01:06 #4
Til ITBjarne,

Det virker desværre ikke - jeg får fejlen:

"Du skal angive den tabel, der indeholder de poster du vil slette. "

når jeg kører forespørgslen. Vælge jeg at få vist dataene, vises de korrekt nok, nemlig de poster som skal slettes....
Avatar billede mss Nybegynder
30. juni 2002 - 01:10 #5
Til Hansk,

Det virker perfekt - tak for hjælpen....