Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 15:46 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kortslutning?

Jeg har et Soltek SL-75DRV5 bundkort, som har nogle problemer tror jeg :/

min lillebrors computer (hvor bundkortet sidder i) vil ikke starte op, dvs den kører ½-1 sek så slukker den og vil ingen ting.

Jeg har læst herinde at der var nogen der snakkede noget om kortslutning, ved de der afstandsstykker? er det noget i kan forklare nærmere om?

100 point til det rigtige svar :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 15:50 #1
Det kan jeg da godt.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 15:52 #2
Bundkortet er monteret på kabinettet med skruer. På bundkortet er der ligeledes huller hvor små plastik dimser søger for at bundkortet ikke kommer i direkte berøring med kabinettet da det jo resultere i kortslutning.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 15:52 #3
resultere = resulterer even
Avatar billede zeus19 Nybegynder
29. juni 2002 - 15:52 #4
Hey Hey

det der kan ske er at hvis der ikke bliver brugt afstandsstykker i bundkortet, kan du risikere at der kommer en kortslutning på bagsiden af bundkortet da de fleste kabinetter er lavet af metal, er disse også strømledende, derfor er det vigtigt at bruge afstandstykker.. håber det var svar nok.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 15:55 #5
de der afstandsstykker er af plastic...?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 15:56 #6
jeg har sat de der "guld" dimser i, hvor man skruer skruerne fast i.

og så har jeg sat en plastic-dims i hvert hjørne..
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 16:00 #7
Jamen det er korrekt så.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 16:02 #8
jamen, det virker stadig ikke :/
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 16:05 #9
Så er det nok ikke det der er galt. :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 16:06 #10
Pil alt fra undtagen cpu'en og tænd maskinen.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 16:06 #11
det tror jeg næsten det er..kigger lige lidt på det og vender tilbage
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2002 - 16:08 #12
Prøv, at reesette bios, det er den lille jumper, der sidder lige ved siden af batteriet, flyt den over på det næste sæt pinde i ca. 5 sekunder, og flyt den så tilbage igen.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 16:13 #13
det kunn jeg prøve :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 16:21 #14
virkede ikke..
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 16:26 #15
schulze > prøver lige det med at pille det hele fra
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2002 - 16:59 #16
hmm..fik det aldrig til at virke :/

sender det ind til hvor jeg købte det og får det byttet :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2002 - 17:03 #17
Jamen tak for hjælpen da.
Avatar billede 2807 Nybegynder
29. juni 2002 - 17:03 #18
prøv dette! afmonter alt fra bundkortet.(undtagen ram og strøm)skru bundkortet af og  læg det på en avis.Start din pc og hør om der kommer nogle biip lyde.hvis der gør det er bundkortet sandsynligvis ikke brændt af. læg mærke til lydene og gå ind på www.bioscentral.com , for at tyde dem.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
30. juni 2002 - 00:15 #19
schulze > tak for hjælpen..

men da jeg ikke fik nogle svar jeg kunne "bruge" til noget, synes jeg ikke i "fortjente" point..

men hvis du gerne vil ha 30 point, så sig da til, så laver jeg et spørgsmål

2807 > prøver jeg lige i morgen :)
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 00:17 #20
Næh nej det er bare rart at få et tak for hjælpen en gang i mellem.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
30. juni 2002 - 00:17 #21
plejer jeg også at gi :/

jeg undskylder og siger mange tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 00:20 #22
:)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
30. juni 2002 - 00:20 #23
var bare lidt irriteret over at det ikke ville virke :/