Avatar billede huuba Nybegynder
28. juni 2002 - 19:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilside sættelse af LayoutManager ??

Hej jeg sidder og arbejder på et program hvor det vil være en stor fordel hvis jeg kunne placere de enkelte komponenter (labels,textfelter,buttons o.s.v.) vedhjælp at xy koordinater, altså eksempelvis:
myButton.setLocation(x,y); (tilføjet til panel)
men det virker som om at LayoutManageren overtager styringen og alligevel bestemmer hvor knappen skal sidde. Håber der er nogen der ved hvorledes dette løses.
PS: jeg behøver ikke blive belært om JAVA's ånd omkring det fornuftige i brug af LayoutManagere, dette er jeg fuldt ud klar over, men i dette tilfælde har jeg altså brug for selv at bestemme lidt. :-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 19:38 #1
setLayout( null )

og så bruger du bare setBounds(x,x,x,x)

-Anders
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
28. juni 2002 - 19:42 #2
Hvad med at bruge XYlayout klassen fra Borland!?? Jeg har den, hvis de er interesseret!!?? Vha. den kan du placere komponenterne, som du vil!
Avatar billede huuba Nybegynder
28. juni 2002 - 19:49 #3
a-torsten: så jeg sætter altså bare LayoutManageren på det på gældende objekt (panel, o.s.v.) til null  er dette rigtig forstået??
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 19:54 #4
Sådan her...

        JLabel label = new JLabel("bla");
        label.setBounds(10, 320, 200, 20);
        setLayout(null);
        add(label);

osv...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 19:55 #5
10 = x
320 = y
200 = længde
20 = højde
Avatar billede huuba Nybegynder
28. juni 2002 - 19:57 #6
takker for hjælpen !!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 19:57 #7
Så lidt...
Avatar billede aslan Nybegynder
29. juni 2002 - 00:51 #8
Når man bruger x-y koordinater til at sætte sine Jframes op på en windows os er det så kun hvis man bruger andre os som mac og linux man får problemer?