Avatar billede tommytc Nybegynder
28. juni 2002 - 14:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilfældigt tal mellem 2 værdier

Jeg har brug for hjælp til at finde et tilfældigt tal mellem 2 textbox' (text1=5,tex2=20) som indholder hver sin værdi.

Jeg har prøvet at finde ud a noget med denne her.
TALLET = (Rnd(1) * 100)
Men giver kig kun et tilfældigt tal mellem 0 og 100
Avatar billede ocp Nybegynder
28. juni 2002 - 14:43 #1
msgbox (rnd * (text2.text - text1.text)) + text1.text
Avatar billede skwat Praktikant
28. juni 2002 - 14:44 #2
find den tekstbox med lavest værdig
træk lille fra stor
find et tilfældigt tal mellem 0 og diff.
læg lille tal til.
Avatar billede scb Praktikant
28. juni 2002 - 14:47 #3
En anden mulighed var at blive ved indtil det er inden for det rigtige tal

Igen:
TALLET = (Rnd(1) * 100)
If TALLET < 5 or TALLET > 20 Then Goto Igen

-SCB
Avatar billede tommytc Nybegynder
28. juni 2002 - 15:19 #4
Egentlig har I alle sammen ret..ocp's var det direkte, skwat med ordforklaring ot scb med svaret på det jeg ville have spurgt lige efter. Men ocp's er det rigtige svar.
Avatar billede tjacob Juniormester
28. juni 2002 - 16:44 #5
Nu er svaret givet, men jeg synes alligevel at du skulle have den KORREKTE løsning:

TALLLET = Int((øvretal - nedretal + 1) * Rnd + nedretal)

dvs i dit tilfælde med 5 og 20:

TALLET = Int(16*Rnd + 5)

-Finder et tilfældigt tal mellem 5 og 20.

/tjacob
Avatar billede skwat Praktikant
29. juni 2002 - 13:22 #6
Jep på en måde vil jeg mene at jeg var først med det rigtige svar - da ocp ikke tager højde for hvilket af de to textboxe har lavest værdig - MEN JEG VIL IKKE HAVE POINT BARE ÆRE :)
Avatar billede ocp Nybegynder
30. juni 2002 - 20:32 #7
Du får lidt ære med på vejen: Jeg indrømmer at min løsning kun gav svar på den specifikke opgave. ;-)