Avatar billede 2hot4u Nybegynder
14. august 2000 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

EP-MVP3G2

jeg har overvejet at købe dette epox motherboard. De rewievs jeg har læst rundt omkrinp på nettet, lyder meget gode.
http://www.edb-mix.dk/udstyr/byg-selv/system_c/system_c.htm her har de MB, kabinet og cpu, til en rimelig pris syntes. Er der nogen der kan anbefale/fraråde mig at købe det?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
14. august 2000 - 15:20 #1
Det er da et godt board, men hvis du vil være fremtidssikret, så skal du købe et, der kan køre 133 mhz på bussen.

Desuden er BIOS opdateringerne for sjældne fra Epox\' side :(

Har det selv, og det kører 100% OK, men er ikke fremtidssikret :)
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
15. august 2000 - 13:09 #2
Okey, men det er helt sikkert bedre end det jeg kører med nu, og så mange penge har jeg heller ikke lige for tiden!

Hvor hurgtig en cpu kan det køre med? 500 mhz? Kan det ændre sig når der kommer en ny bios opdatering?

Er det bagud kompatibelt ang. ram?
Jeg har nemlig en masse pc66 ram, kan jeg bruge det?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
15. august 2000 - 21:22 #3
Ja! Du kan godt bruge PC 66 RAM - Det kan køre 500 MHZ ved 5 X 100, og så kan du (ikke sikkert) bruge dine 66 MHZ RAM ved denne CPU hastighed :( Med 66 MHZ RAM kan du køre 5.5X og derved få en CPU hastighed på 366 MHZ.

Det ændrer sig ikke ved biosopdateringer, idet indstillingerne er manuelle på selve motherboardet
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
16. august 2000 - 14:47 #4
Den skal jeg lige have engang til!

Hvis jeg kører 500 mhz p cpuen, kan jeg ikke bruge 66mhz ram.

Men hvis jeg kører 366 mhz på cpuen kan jeg godt bruge ram\'en!

Er det rigtigt?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
16. august 2000 - 16:38 #5
Jeps ... idet de 500 MHZ kører med en 5X 100 MHZ og de 336 kører med 5.5X 66 MHZ
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
17. august 2000 - 08:47 #6
Okey, du har fortjent dine point :)