Avatar billede azs Nybegynder
28. juni 2002 - 11:01 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

XML ?! hvorfor virker det ik?

når jeg vil bruge xmlhttp/xmldom objecter i iss 5 virker det ik! hvorfor? fordi det ik er installere måske?? det er kun det som jeg vil tror er galt men jeg har ingen ide om hvordan jeg kan få det installeret.. noget i ved?? xml dims til asp iis 5 server den som kommer med window xp pro
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 12:53 #1
http://msdn.microsoft.com/xml/

Find MSXML Parser version 3SP1 eller 4.0
Avatar billede azs Nybegynder
28. juni 2002 - 13:16 #2
nu har jeg installeret v4.0 af den men det virker ikke endnu! nogen ide hvorfor?
Avatar billede sagdjb Nybegynder
28. juni 2002 - 14:40 #3
Hvis du skal loade fra http, skal du sætte en property:

    Set DOMTree = server.CreateObject("MSXML2.DOMdocument.4.0")
    DOMTree.async = false
    DOMTree.setProperty "ServerHTTPRequest", true

ellers kan du ikke lave et load fra HTTP...!!

    DOMTree.load "http://localhost/mitXML.xml"
Avatar billede azs Nybegynder
29. juni 2002 - 11:31 #4
sådan her ser min kode ud og det virker ik.. Det er tage fra www.magic.dk og det virker ved ham som har lavet det uden det ... 4.0 noget efter!

<%
Dim objXMLHTTP, objXMLDOM, objTitles, objURLs, objCategories, i

Set objXMLHTTP = Server.CreateObject("MSXML2.XMLHTTP.4.0")
Set objXMLDOM = Server.CreateObject("MSXML2.DOMdocument.4.0")
Call objXMLHTTP.Open("GET", "http://www.magik.dk/links.asp", False)
objXMLHTTP.Send

Set objXMLDOM = objXMLHTTP.ResponseXML

Set objTitles = objXMLDOM.getElementsByTagName("titel")
Set objURLs = objXMLDOM.getElementsByTagName("url")
Set objCategories = objXMLDOM.getElementsByTagName("kategori")

Response.Write("<table width=""100%"" cellspacing=""5"" cellpadding=""5"">")

For i = 0 To objTitles.length - 1
    Response.Write("<tr>")
    Response.Write("<td width='200'><a href='" & objURLs(i) & "' target='_blank'>" & objTitles(i).text & "</a></td>")
    Response.Write("<td>" & objCategories(i).text & "</td>")
    Response.Write("</tr>")
Next

Response.Write("</table>")

Set objXMLHTTP = Nothing
Set objXMLDOM = Nothing
%>
Avatar billede =maddog= Nybegynder
01. juli 2002 - 08:15 #5
Der er forskellige control-prefix med tilsvarende parser til at loade XML filer. Jeg arbejder hovedsageligt i JavaScript og JSP så selve ASP delen kan jeg ikke hjælpe dig med. Nedenstående kode forsøger at finde en lokal parser og oprette objektet (i JScript)

function getControlPrefix() { // Object getControlPrefix -> assign parser
  if (getControlPrefix.prefix)
      return getControlPrefix.prefix; // only check once. if we have previously assigned values just return them.

  var prefixes = ["MSXML2", "Microsoft", "MSXML", "MSXML3"]; // parsers
  var o, o2;
  for (var i = 0; i < prefixes.length; i++) {
      try {
        // try to create the objects
        o = new ActiveXObject(prefixes[i] + ".XmlHttp");
        o2 = new ActiveXObject(prefixes[i] + ".XmlDom");
        return getControlPrefix.prefix = prefixes[i];
      }
      catch (ex) {};
  }

  throw new Error("Could not find an installed XML parser");
}

Det er næppe det samme problem server-side, fordi du blot har en maskine og dens kompatibilitets problemer at slås med. Du kan sikkert lave en funktion der finder ud af hvilke parsere du har til rådighed ud fra den kode jeg har givet, men jeg kan ikke hjælpe dig med at konvertere desværre.