Avatar billede unsigned Nybegynder
28. juni 2002 - 01:15 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Bits på byte

Hvor mange bits går der på en byte?
Avatar billede panic-killer Nybegynder
28. juni 2002 - 01:16 #1
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 01:16 #2
8 bit = 1 Byte
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 01:17 #3
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
28. juni 2002 - 01:17 #4
a-torsten - den vidste jeg ! =) Meeeen for langtsom ! :-( !! *g*
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 01:21 #5
Bare så du ved det, så var panics ikke korrekt... ;o)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. juni 2002 - 01:26 #6
9, hvis det er med paritet.
Avatar billede unsigned Nybegynder
28. juni 2002 - 01:27 #7
--> a-torsten  Spørgsmålet var en test for at demonstrere for en tilhører, hvor hurtigt der kommer svar, når man lægger et spørgsmål ud på eksperten. I dette tilfælde gik der ca 4 min. Jeg syntes at alle der svarede skulle have point. Sådan set var dit svar heller ikke korrekt. Følg schulze's link.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 01:30 #8
Nemlig, lyt til Schulze LOL :)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 01:30 #9
1 Byte = 8 Bit ..

A = 01000001 (Hver 0 og 1 står for en bit)
A = 1 Byte

-Anders

PS: Mere tal-trylleri kan findes på http://www.ccpro.dk/bitbytes.htm
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 01:32 #10
Hvad er bits og bytes?

--------------------------------------------------------------------------------

En bit er det mindste element i et binært talsystem og kan antage enten 0 eller 1 som værdi.

En byte er normalt 8 bits, men kan være 9 eller 10 bits hvis man inkluderer overhead i form af f.eks. stop- og paritetsbits i forbindelse med seriel kommunikation. Bytes kaldes i visse sammenhænge for octets (oktetter), for eksempel i forbindelse med MAC-adresser og IP-adresser.

1 bit - bit
4 bit - nibble
8 bit - byte
16 bit - word
32 bit - long word

Det binære talsystem (og det hexadecimale som er afledt af det binære) benyttes overalt i forbindelse med computerteknologi, herunder netværk.

Så nej.... Schulze´s link er ikke korrekt...  Maddog er dog også inde på noget af det rigtige...
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 01:34 #11
Hrmmm: når det er et modems overførsels hastighed er en byte = 8 bits. Ref.: http://webkurs.dk/IE/Opslag.asp?navn=byte
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 01:37 #12
Så nej.... Schulze´s link er ikke korrekt...

Jo det er. Prøv at kig på det en gang til og denne gang skal du åbne øjnene. :)

Du smører jo bare et ekstra lag fedt på. :)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 01:38 #13
Vi har begge ret. Du går bare mere i detaljer.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 01:39 #14
Du har ret så da... Men ikke rent teoretisk ;o)

-Anders
Avatar billede panic-killer Nybegynder
28. juni 2002 - 01:41 #15
damm glæmte det har lige lært binær så viste godt det var 8 :p
Avatar billede unsigned Nybegynder
28. juni 2002 - 01:43 #16
En byte er den grundlæggende enhed, der kan gemmes i en computer. Som regel, men ikke altid, svarer en byte til 8 bit. Det har jeg lige slået op i 'EDB-ord for dummies'.
Avatar billede panic-killer Nybegynder
28. juni 2002 - 01:50 #17
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 01:50 #18
panic-killer anmeldt for crosslinking.