Avatar billede levditliv Nybegynder
13. august 2000 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

netværk via lan modem

Hej!

Jeg har et Diva Lan Isdn modem, hvor der er koblet to computer på for at køre internet. Dette virker perfekt, men selve netværket virker ikke, og når jeg prøver at oprette et nyt netværk tager den mit indbygget alm. modem.??(det kan da ikke være rigtigt)
Avatar billede hojben Novice
13. august 2000 - 21:31 #1
deaktiver dit indbyggede modem.
Avatar billede hojben Novice
13. august 2000 - 21:32 #2
skide irreterende at default ikke er på svarknappen!!!!
Avatar billede renis Nybegynder
13. august 2000 - 22:09 #3
Opret TCP/IP under netværksindstillinger, Giv maskinerne Adresser der svare til lanmodemt.

Eks. mask. 1.  10.10.10.3 - subnet 255.255.255.0
    mask. 2.  10.10.10.5 - subnet 255.255.255.0

Installere fil og udskriftsdeling for microsoft netværk på begge maskiner og del dit c-drev ved at klikke på det.

Sæt din gateway på begge maskiner til lan modemets ip adresse eks. 10.10.10.1

Hvis lan modemets adresse idag er 192.168.1.1, så bruger du også disse adresser til dine maskiner - eks. 192.168.1.X
Avatar billede gozar Nybegynder
13. august 2000 - 23:26 #4
Du skal lige huske at computerne skal vøre i samme arbejdts gruppe, elders bliver det bare mere besværligt at finde computerne under \"Andre Computere\"
Avatar billede fumes Nybegynder
14. august 2000 - 09:57 #5
Du skal ikke gøre som renis skriver hvis det er et Eicon Diva LAN modem, for det har en indbygget DHCP server.

Istedet skal du bare prøve at køre winipcfg via start - kør - og vælge dit netværkskort i dropdown boksen. Her kan du se hvilken IP adresse din maskine har fået - default ti lat DIVA LAN modem er 192.168.0.XXX (hvor XXX varierer) Lan Modemet har en IP der hedder 192.168.0.1...

Når dette er gjort skal du ind i egenskaber for netværket - og i dine netværksservices skal du tilføje fil og printerdeling - kontroller samtidig at maskinerne er i samme workgroup som Gozar skriver - ved at trykke på det midterste faneblad...

/fumes
Avatar billede gozar Nybegynder
14. august 2000 - 11:24 #6
fumes>> Det er forkert. Det er ikke et lan modem men ISDN modem han har, så renis svar er mest rigtigt.

Det kan dog lade sig gøre at gøre som du skriver fumes. Det krever bare at bække maskinerne er win98. Så vil de nemli give sig selv ip nummere og vil kunde finde hinanden.

Fordele ulemper!!

Fordelen ved renis svar er at hvis du eks skal spille tcp/ip spil skifter maskinerne ikke ip nummer som hved fumes svar

Ulempen er så at der skal intastes ip nummer osv hver gang, en ny computer skal settes ind i netværket. Det sker så aftomatisk (kun ip nummer og undernetmaske når der ikke er DHCP Server)ved fumes svar
Avatar billede gozar Nybegynder
14. august 2000 - 11:28 #7
Ups, læste ikke rigtigt..

Men det kan hurtigt afgøres. Sætter du netværks kablerne i selve modemet så er de højest sansynligt Lan Modem
Avatar billede elmquist Nybegynder
20. august 2000 - 22:47 #8
Kære \"levditliv\".

Jeg finder din beskrivelse lidt mangelfuld, og du har endnu ikke kommenteret på alle de forskellige forslag der er kommet.

Jeg undrer mig nemlig over at du siger at den hele tiden får fat i dit indbyggede modem. Det lyder som om du er igang med at oprette et \"netværk via modem\" fremfor at bygge et netværk så dine to maskiner kan snakke sammen.