Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 15:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

shutdown nserver.exe

Hej Drenge!

Er det muligt på en kommandolinie via nserver.exe at lukke en domino.

Det er ikke lykkedes mig at finde nogle steder der skriver om hvilke parametre jeg kan give den exe fil.

mvh.

Kim
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. juni 2002 - 16:13 #1
der er to måske flere  muligheder, en af dem er : At bruge Administartor klienten og gå ind på konsollen og skrive "q"
så lukkes serveren.
Den anden er i NT/2000 at gå ind i services og lukker servicen lotus Domino, denne mulighed er tilgængelig fra en service manager også, den får du fra din "Microblød" skiver(CD'ere)

Ellers kender jeg ikke til flere muligheder.

MVH KarstenV
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 16:14 #2
Hej Karsten!

Det jeg glemte at fortælle er, at jeg gerne vil have bundet nedlukningen ind i et schedulering.

Mvh.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 16:16 #3
jeg har fundet dette link, men ved ikke rigtig om det kan bruges:

http://www.redbooks.ibm.com/SG245138/5138c44.htm
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. juni 2002 - 16:52 #4
Hvilket Styresys har du?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 16:57 #5
Windows 2000 Server

Mvh.

Kim
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. juni 2002 - 17:07 #6
I din Win2000 service manager kan du scheldulere en restart/shutdown Lotus Domino service, men her skal du vide hvad du gør og du kan enda definere hvem serveren skal gøre det for dvs. der logges at det var dig eller serveren selv der gjorde det. Men nu begynder vi at tale ren Microblød, og det er ikke min stærke side, her skal du nok have fat i noget fra et andet forum.

MVH KarstenV
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 17:18 #7
Hej Karsten!

Ja, jeg har p.t. min domino styret af MS Services

Jeg vil lige prøve det du skriver, og om jeg kan finde yderligere hjælp på nettet. Jeg skal som sagt bruge det til at tage en offline backup af domino serveren, hvorefter jeg kan veritas backuppe den ned på tape.

Mvh.

Kim
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. juni 2002 - 20:09 #8
Backup software plejer at tilbyde at tage backup imens servren kører og det kan også lade sig gøre med Domino, dog kender jeg ikke Veritas, men jeg ved at TSM gør det hos os. Så egntlig burde det ikke være nødvendig at lukke serveren ned.
Avatar billede roed Nybegynder
28. juni 2002 - 11:42 #9
I din admin. klient under fanebladet "Konfiguration" finder du punktet "Server". Derunder er der et punkt som hedder "Programmer", her kan du specificere diverse Domino-tasks til at køre på bestemte tidspunkter.
Jeg vil tro du også kan programmere en "Quit" ind der, men hvordan du så får serveren på højkant igen, må være et Windows problem !!

Men det er rigtigt, at det burde ikke være nødvendigt at lukke Domino for at tage backup. De fleste backup programmer kan i dag tage backup af filer som er ibrug, eller også kan man købe en add-on til det !!
Avatar billede niels_madsen Nybegynder
04. juli 2002 - 14:49 #10
Jeg har måske noget der kan bruges. Jeg har ikke prøvet med Domino serverne. Men det virker på andre services.
I en bat fil skriver jeg:
net stop "servicenavn" for at stoppe en service og
net start "servicenavn" for at starte igen.
Det er på en NT4 men mon ikke også det dur på en Win2000.

mvh Niels
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. juli 2002 - 15:52 #11
hvis det er noget som er installet på w2k så måske ellers ville jeg teste det på en test maskine først :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2002 - 14:41 #12
Hej Drenge!

Jeg har modtaget et dokument omkring nedlukning af dominoen i selve domino administrator, en scheduleret nedlukning, vel at mærke... vil poste den en af dagene!

Mvh.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2002 - 23:08 #13
Doh, tiden går, jeg får det lige skudt af sted!

KHL