Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 12:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig til at vinde over min lærer :)

Hey jeg har haft en længere diskussion med min lærer og skriver nu her for at få nogle knaldhårde argumenter at fyre af efter ham.....

Problematikken er følgende:

Visual basic i .net platformen, har erstattet det gode gamle get/set design mønster, med en nyt mønster der involverer properties.

DET ER SKU DA GRIMT -

Det tilslører indkapsling.
Det fylder mere.
Det kan ikke noget nyt, som get/set mønsteret ikke kan...

Måske skal jeg bare droppe VB

men 15 point for de bedste argumenter mod properties og eller for get/set :P
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. juni 2002 - 12:33 #1
Get/Set er da properties???

Du er nødt til at forklare lidt nærmere! Kender ikke .Net!!
Avatar billede sjh Nybegynder
27. juni 2002 - 13:03 #2
Det er nok Visual Basic .NET aboesx mener.
http://msdn.microsoft.com/theshow/Episode016/default.asp
Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 13:14 #3
Quote "Visual basic i .net platformen" - læs lige hvad jeg skriver :P

Get/set fx i java er metoder. Dette er et anderkendt designmønster

vB under.net redefinerer dette!
Avatar billede sjh Nybegynder
27. juni 2002 - 13:17 #4
det var til nolle_k (Kender ikke .Net!!)
Avatar billede martin_moth Mester
27. juni 2002 - 17:19 #5
Tænk - her troede jeg at VB-koden:

Public Property Get MyProperty() As String

havde noget med properties at gøre...

Men jeg har sikkert misforstået noget, når jeg siger, at Let, Get og Set altsammen har noget med Properties at gøre i VB...? Kan du ikke forklare dig lidt nærmere?
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. juni 2002 - 17:33 #6
Da jeg skrev .Net mente jeg selvfølgelig VB .Net da det jo er det vi taler om!
Avatar billede martin_moth Mester
27. juni 2002 - 17:42 #7
Jeg forstår dit spørgsmål således:

VB.NET har erstattet de gode gamle Get/Set (understået de gode gamle fra VB6) med et nyt mønster, der involverer porperties...

Og så siger jeg bare, at Get, Set, Let og Properties hører  tæt sammen i VB6.

Jeg tror du skal starte forfra og skære det ud i pap, da vi nu vist er et par stykker, der ikke forstår hvad du mener ;o)
Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 18:47 #8
hehe - ok bare glem det hele igen så.

(Jeg sammenligner java med .net Vb)
Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 18:47 #9
FUCK VB
Avatar billede martin_moth Mester
27. juni 2002 - 19:06 #10
Det er jo ikke nemt at vide, at du sammenligner med VB.NET med _JAWA_, når du kun omtaler VB.NET og "det gode gamle"

"Det gode gamle" set i forhold til VB.NET vil alle forstå som VB6 (VB.Net's "forgænger"), netop fordi du poster i en VISUAL BASIC-kategori og ikke i kategorien .NET...

Men når du nu er så træt af VB.NET, kan du så ikke bare hoppe tilbage til Jawa (eller det er måske din lærers "ordrer", at du bruger VB.Net :o(

Held og lykke :o)
Avatar billede aboesx Nybegynder
28. juni 2002 - 18:38 #11
hehe martin, der er lidt om det du siger :O