Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 12:03 Der er 4 kommentarer

Create database in MYSQL

Jeg sidder og leger med at lave en applikation, der kan administrere en MySQl database. Dette inkluderer oprettelse af databaser, udførsel af sql queries og hvad man ellers finder i et database administrations program. (jeg ved godt at de findes, men jeg vil altså prøve at lave et alligvel).

Jeg benytter Java 1.4 sdk.
En Mysql server
mm.mysql JDBC driver

Jeg har problemer med at oprette en database gennem mit program. Jeg bruger s.executeStatement("create database and") -  Databasen oprettes godt nok (som folder), men når jeg laver en "select * from db" på mysql databasen, får jeg KUN "test" som svar ?????

I øvrigt ville jeg gerne kunne give flere variable med til den ny DB, fx sql dialect osv.....

Nogen der kan hjælpe mig med en smart måde at løse det på?

Løsning i pseudo, kildekode og forklaring accepteres...hvis det virker :P

Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 12:16 #1
en rettelse til ovenstående : istedet for s.executeStatement("create database and"). skulle der stå Jeg bruger følgn. sql udtryk - ("create database nyDB")  :P
Avatar billede hansk Nybegynder
27. juni 2002 - 13:42 #2
Du skal vel oprette nogle tabeller før du kan lagre og retrieve data. Det er ikke nok at lave databasen.

Dan en tabel med:  CREATE TABLE osv.
Indsæt data med: INSERT osv.
Vis data med:  SELECT osv.
Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 18:45 #3
jeg kender godt sql.
Avatar billede aboesx Nybegynder
27. juni 2002 - 18:51 #4
Jeg uddyber: I databasen mysql ligger en tabel der hedder DB, den indeholder data om de enkelte DBs....Måske burde jeg rette direkte i den ?

jeg leder efter en god/efterprøvet fuldstændig metode til at oprette en ny database med ovenstående teknologier...
ikke en sql håndbog :/